Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crashtesty: malé kabriolety neskýtají dost bezpečí

aktualizováno 
Když se při nehodě malý kabriolet přetočí přes střechu, ocitá se jeho posádka v ohrožení. Německý autoklub ADAC vyzkoušel ve speciálním crashtestu tři vozy se stahovací střechou – Mini, Peugeot 207 CC a Citroën Pluriel.

Crashtest Citroënu Pluriel | foto: ADAC

Ve zkušebně je technici ADAC rozkutáleli a zjistili, že potřebují pevnější sloupky okolo čelního skla a lepší ochranné systémy pro případ převrácení.

Zatímco malý Citroën nemá podle ADAC prakticky žádný takový systém, Mini se může pochlubit alespoň pasivním zařízením a Peugeot dokonce dostal od konstruktérů aktivní ochranu, která přichází ke slovu právě při nehodě.

ADAC sledoval, jakému riziku čelí při převrácení cestující na předních i zadních sedadlech.

Nejlépe obstál Peugeot 207 CC. Jeho výsuvné oblouky za zadními sedadly nejúčinněji ochránily ve zkouškách hlavy pasažérů sedících vzadu.  Naopak nedostatky test odhalil v prostoru předních sedadel. Okenní sloupky nezůstaly pevné a neochránily řidiče a spolujezdce tak, jak by měly.

Mini Cabrio má na rozdíl od testovaného peugeotu oblouky za zadním sedadly vysunuté směrem ven napevno. Podle ADAC však ochrání jen osoby do výšky 175 centimetrů. Z trojice testovaných aut představilo Mini nejpevnější přední sloupky, ale dobrý výsledek zhatil špatně fungující bezpečnostní pás. Figurína zastupující spolujezdce tak nebezpečným způsobem vyklouzla ze sedadla.

Nejhorší výsledek si z testu odnesl Citroën C3 Pluriel. Přední sloupky byly sice pevnější než u v tomto ohledu nejhoršího Peugeotu 207 CC, ale správně opět nezafungovaly pásy a zadní pasažéři nemají při převrácení k dispozici potřebnou ochranu hlavy.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford Transit 2.2 L2H3 č.73.
Ford Transit 2.2 L2H3 č.73.

r.v. 2012, naj. 111 000 km, diesel
240 790 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.