Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crashtesty: malé kabriolety neskýtají dost bezpečí

aktualizováno 
Když se při nehodě malý kabriolet přetočí přes střechu, ocitá se jeho posádka v ohrožení. Německý autoklub ADAC vyzkoušel ve speciálním crashtestu tři vozy se stahovací střechou – Mini, Peugeot 207 CC a Citroën Pluriel.

Crashtest Citroënu Pluriel | foto: ADAC

Ve zkušebně je technici ADAC rozkutáleli a zjistili, že potřebují pevnější sloupky okolo čelního skla a lepší ochranné systémy pro případ převrácení.

Zatímco malý Citroën nemá podle ADAC prakticky žádný takový systém, Mini se může pochlubit alespoň pasivním zařízením a Peugeot dokonce dostal od konstruktérů aktivní ochranu, která přichází ke slovu právě při nehodě.

ADAC sledoval, jakému riziku čelí při převrácení cestující na předních i zadních sedadlech.

Nejlépe obstál Peugeot 207 CC. Jeho výsuvné oblouky za zadními sedadly nejúčinněji ochránily ve zkouškách hlavy pasažérů sedících vzadu.  Naopak nedostatky test odhalil v prostoru předních sedadel. Okenní sloupky nezůstaly pevné a neochránily řidiče a spolujezdce tak, jak by měly.

Mini Cabrio má na rozdíl od testovaného peugeotu oblouky za zadním sedadly vysunuté směrem ven napevno. Podle ADAC však ochrání jen osoby do výšky 175 centimetrů. Z trojice testovaných aut představilo Mini nejpevnější přední sloupky, ale dobrý výsledek zhatil špatně fungující bezpečnostní pás. Figurína zastupující spolujezdce tak nebezpečným způsobem vyklouzla ze sedadla.

Nejhorší výsledek si z testu odnesl Citroën C3 Pluriel. Přední sloupky byly sice pevnější než u v tomto ohledu nejhoršího Peugeotu 207 CC, ale správně opět nezafungovaly pásy a zadní pasažéři nemají při převrácení k dispozici potřebnou ochranu hlavy.

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...



Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Čtvereček, nebo kolečko? Čerpací stanice budou používat nové symboly

Ilustrační snímek

Kvůli jednotnému značení motorových paliv, které začne platit v celé EU od 12. října, budou stojany i tankovací pistole...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Najdete na iDNES.cz