Crashtest Citroënu Pluriel

Crashtest Citroënu Pluriel | foto: ADAC

Crashtesty: malé kabriolety neskýtají dost bezpečí

  • 50
Když se při nehodě malý kabriolet přetočí přes střechu, ocitá se jeho posádka v ohrožení. Německý autoklub ADAC vyzkoušel ve speciálním crashtestu tři vozy se stahovací střechou – Mini, Peugeot 207 CC a Citroën Pluriel.

Ve zkušebně je technici ADAC rozkutáleli a zjistili, že potřebují pevnější sloupky okolo čelního skla a lepší ochranné systémy pro případ převrácení.

Zatímco malý Citroën nemá podle ADAC prakticky žádný takový systém, Mini se může pochlubit alespoň pasivním zařízením a Peugeot dokonce dostal od konstruktérů aktivní ochranu, která přichází ke slovu právě při nehodě.

ADAC sledoval, jakému riziku čelí při převrácení cestující na předních i zadních sedadlech.

Nejlépe obstál Peugeot 207 CC. Jeho výsuvné oblouky za zadními sedadly nejúčinněji ochránily ve zkouškách hlavy pasažérů sedících vzadu.  Naopak nedostatky test odhalil v prostoru předních sedadel. Okenní sloupky nezůstaly pevné a neochránily řidiče a spolujezdce tak, jak by měly.

Mini Cabrio má na rozdíl od testovaného peugeotu oblouky za zadním sedadly vysunuté směrem ven napevno. Podle ADAC však ochrání jen osoby do výšky 175 centimetrů. Z trojice testovaných aut představilo Mini nejpevnější přední sloupky, ale dobrý výsledek zhatil špatně fungující bezpečnostní pás. Figurína zastupující spolujezdce tak nebezpečným způsobem vyklouzla ze sedadla.

Nejhorší výsledek si z testu odnesl Citroën C3 Pluriel. Přední sloupky byly sice pevnější než u v tomto ohledu nejhoršího Peugeotu 207 CC, ale správně opět nezafungovaly pásy a zadní pasažéři nemají při převrácení k dispozici potřebnou ochranu hlavy.