Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crashtesty: nemilé překvapení Jaguaru, reparát Kie Venga a čínský propadák

  14:00aktualizováno  14:00
Organizace Euro NCAP zveřejnila další výsledky nárazových testů. Celkově jsou pozitivní, deset ze čtrnácti aut získalo maximální známku. Varováním je ale dvouhvězdičkový výsledek čínského modelu Landwind CV9.

Velká vlna nově testovaných automobilů prošla až na pár výjimek nárazovými testy Euro NCAP téměř bez ztráty hvězdičky. Největším zklamáním tak je vůbec první oficiální crashtest čínského automobilu provedený touto organizací.

Crashtesty Euro NCAP Listopad 2010

Audi A1 1.2 TFSI
celkový výsledek: 5 hvězd ochrana dospělých: 90 % ochrana dětí: 79 % ochrana chodců: 49 % bezpečnostní prvky: 86 %

Mini Countryman 1.6D celkový výsledek: 5 hvězd ochrana dospělých: 84 % ochrana dětí: 83 % ochrana chodců: 63 % bezpečnostní prvky: 71 %

Ford C-MAX 1.6 TDCI celkový výsledek: 5 hvězd ochrana dospělých: 92 % ochrana dětí: 83 % ochrana chodců: 50 % bezpečnostní prvky: 71 %

Ford Grand C-MAX TDCI celkový výsledek: 5 hvězd ochrana dospělých: 96 % ochrana dětí: 81 % ochrana chodců: 50 % bezpečnostní prvky: 71 %

Jaguar XF 3.0 diesel celk. výsledek: 4 hvězdy ochrana dospělých: 78 % ochrana dětí: 65 % ochrana chodců: 43 % bezpečnostní prvky: 71 %

Kia Sportage 2.0 diesel celkový výsledek: 5 hvězd ochrana dospělých: 93 % ochrana dětí: 86 % ochrana chodců: 49 % bezpečnostní prvky: 86 %

Kia Venga 1.4 GLS celkový výsledek: 5 hvězd ochrana dospělých: 89 % ochrana dětí: 85 % ochrana chodců: 64 %bezpečnostní prvky: 71 %

Landwind CV9 2.0
celk. výsledek: 2 hvězdy ochrana dospělých: 34 % ochrana dětí: 45 % ochrana chodců: 31 % bezpečnostní prvky: 29 %

Nissan Micra 1.2 Visia celkový výsledek: 4hvězdy ochrana dospělých: 84 % ochrana dětí: 79 % ochrana chodců: 58 % bezpečnostní prvky: 57 %

Opel Meriva 1.4 Enjoy celkový výsledek: 5 hvězd ochrana dospělých: 89 % ochrana dětí: 77 % ochrana chodců: 55 % bezpečnostní prvky: 86 %

Seat Alhambra a VW Sharan 2.0 TDI trendline celkový výsledek: 5 hvězd ochrana dospělých: 96 % ochrana dětí: 80 % ochrana chodců: 46 % bezpečnostní prvky: 71 %

Volkswagen Amarok celk. výsledek: 4 hvězdy ochrana dospělých: 86 % ochrana dětí: 64 % ochrana chodců: 47 % bezpečnostní prvky: 57 %

Volkswagen Passat celkový výsledek: 5 hvězd ochrana dospělých 91 % ochrana dětí: 77 % ochrana chodců: 54 % bezpečnostní prvky: 71 %

Landwind CV9 je po delší době novým pokusem čínské automobilky o vstup na evropský trh. Tragické SUV, které se v Evropě začalo prodávat v roce 2005, tentokrát nahradilo relativně elegantní kompaktní MPV. Právě u rodinných vozů zákazníci vyžadují bezpečnost a spolehlivost.

Jenže ani tentokrát čínský vůz při nárazových testech neuspěl. Výsledné dvouhvězdičkové hodnocení je opravdu zklamáním, obzvláště v porovnání s dalšími testovanými vozy obdobného zaměření. Všechna další testovaná MPV, tedy Ford C-MAX a Grand C-MAX, Kia Venga, Opel Meriva, Seat Alhambra a Volkswagen Sharan, získala v této vlně crashtestů plný počet pěti hvězdiček.

Landwind v hodnocení sráží nejen místy nedostačující konstrukce, ale také celkově chabá bezpečnostní výbava. Auto nemá boční ani hlavové airbagy nebo stabilizační systém. Jediným pozitivem je, že v oblasti ochrany posádky vůz téměř dosáhl na tříhvězdičkové hodnocení.

Za zmínku stojí i výsledek Kie Venga. Při prvních testech v únoru 2010 získala pouze čtyři hvězdičky, automobilka se ale rozhodla na voze učinit některé drobné úpravy a nově venga získala pět hvězd. Pomohl jí k tomu i výtečný výsledek v ochraně dětí, ze všech testovaných vozů je také venga nejohleduplnější k chodcům. Kia se může pochlubit také vynikajícím výsledkem druhého ze svých vozů v testu, SUV Sportage.

Možná trochu nepříjemným překvapením je "pouze" čtyřhvězdičkový výsledek Jaguaru XF. Velký luxusní sedan překvapivě ztratil nejvíce bodů v disciplíně ochrany posádky a dětí. Nejhůře si XF vedl při bočním nárazu do sloupu a v ochraně krku při nárazu zezadu.

Podobně jako XF dopadl i naším všedním dnům asi poměrně vzdálený pickup Volkswagen Amarok. Největší potíže opět vůz zaznamenal při bočním nárazu do sloupu. Naopak pochlubit se může nejlepším výkonem v oblasti ochrany chodců mezi vůbec všemi testovanými pick-upy.

Posledním čtyřhvězdičkovým z testovaných je malý Nissan Micra. Japonský minivůz tak nenavázal na tradici aliančního partnera Renault, který si tradičně připisuje nejlepší hodnocení. Na druhou stranu je micra na svou třídu opravdu hodně malý automobil a tak se konstruktéři s danou problematikou vypořádali relativně se ctí.

Lépe podobný úkol zvládli u Audi, jejichž nejnovější model A1 si připsal maximální hodnocení pěti hvězd. Stejně dobře si vedlo i největší mini všech dob, SUV Countryman. Posledním z ještě nezmíněných pětihvězdičkových laureátů je Volkswagen Passat.

Nové nárazové testy Euro NCAP ukázaly, že i přes zpřísnění metodiky testů před necelým rokem se výrobci s bezpečností automobilů dovedou vypořádat na výbornou. Na příkladu znovu testovaných vozů je také vidět, že výrobcům není bezpečnost lhostejná, byť pětihvězdičkové hodnocení stále více funguje jako marketingové lákadlo než praktický ukazatel. Bude zajímavé sledovat, zda se noví výrobci z dálného východu také z testů Euro NCAP přiučí. Automobilka Landwind by to potřebovala.





Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.