Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crossblade: další hračka od Smartu

  8:48aktualizováno  8:48
Necelý rok po ženevském autosalonu 2001, kde Smart prezentoval odvážný kabriolet jen jako koncept s nejasnou budoucností, se extravagantní novinka dostává do výroby. Dle představitelů americko-německého výrobce se tak stalo především kvůli obrovskému zájmu veřejnosti, který loňská studie vzbudila. Přesto však k evropským zákazníkům poputuje omezené množství -pouze 2 tisíce exemplářů. Češi v tuzemsku Smarty zatím koupit nemohou.

Neobvyklý miniautomobil nemá střechu ani dveře, navíc chybí i klasické přední sklo. To je nahrazeno nízkým štítem, jenž zabraňuje nepřiměřenému proudu vzduchu podobně, jako je tomu u motocyklů. Tyto úpravy však dle výrobce nijak neubírají na bezpečnosti crossbladu. "Kostra i podvozek byly oproti civilní verzi Smartu ještě více vystuženy. Absence dveří se zákazník také nemusí obávat, neboť proti bočnímu nárazu dostatečně chrání silné torzní tyče," prohlásil mluvčí společnosti Smart.

Autíčko crossblade, jež je určeno především pro moderní mladé řidiče, bude vybavováno známým turbomotorem Suprex ze současně vyráběných verzí. Agregát disponuje 70-ti koňskými silami a točivý moment vrcholí na 100 Nm. Tyto parametry by sice lehkému autíčku dovolily jet rychleji než 135 km/h, ale z důvodu bezpečnosti inženýři výrobce rychlost na této hodnotě elektronicky omezili. Atraktivní vzhled dodávají crossbladu šestnáctipalcová hliníková kola s pneumatikami 195/40 vpředu a 215/35 vzdadu.

První Evropané usednou do kokpitu minivozu v červnu letošního roku, ale exempláře z omezené série musí zamlouvat již od pátého března. Později by se na ně prý již nemuselo dostat. Sranda na silnici v podobě crossblade přijde v EU průměrně na nemalých 21 tisíc euro.

Pocit motocyklisty při zachovaném bezpečnostním standartu běžných minivozů bude moci prožívat 2 tisíce zákazníků.

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.