Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crossfire: další vůz od Chryslera ve stylu retro

  14:45aktualizováno  14:45
Právě probíhající detroitská autoshow je právem označovaná salonem prototypů. Svůj trumf pro budoucnost s pojmenováním Crossfire zde poprvé představila i společnost Chrysler. Nový, na první pohled velice atraktivní vůz, v sobě spojuje tradiční evropské designérské proporce s americkým stylem a velikášstvím.

Designéři opět zasadili vnější vzhled ve stylu retro do XXI. století, o co se již vcelku úspěšně pokusili u modelu PT Cruiser. Tento vůz si právě za stylistické novátorství před rokem odvezl americkou cenu automobil roku 2001.

Nadšeni novým konceptem jsou nejen běžní motorističtí fandové, ale i sami představitelé Chrysleru. "Kdybychom začali teď s výrobou, stal by se vůz ve své třídě prodejním hitem ve své třídě," zářil optimismem na detroitské show víceprezident vývoje Chrysleru Trevor Creed.

Technici amerického výrobce zatím osadili koncept šestiválcem Mercedes o objemu 2,7 litru s výkonem 205 kW a točivým momentem 366 Nm a nezvykle i manuální pětistupňovou převodovkou. S tímto motorem dosahuje Crossfire maximální rychlosti 238 km/h a na stovku zrychlí za 5,8 sekundy.

Karoserie Crossfire je vyrobena z carbonových kompozitů, které jsou zasazeny do hliníkového rámu vozu. Lze tedy konstatovat, že Chrysler u nového typu využívá v současnosti nejmodernějších materiálů.

Crossfire ale není jenom dítkem Chrysleru. Jde totiž o první vůz, do kterého se podařilo významněji zakomponovat i součásti z bratrského Mercedesu. Podíl německých dílů tvoří 38 procent, což je dle dle představitelů společnosti potvrzení úspěšnosti zpochybňované fúze z roku 1998.

A kdy bude možné spatřit vůz na silnicích? Nejpravděpodobnější se zdá termín zahájení výroby v průběhu roku 2003. Výrobní závod nebyl ještě přesně určen, ale zvažuje se produkce u firmy Karmann v Německu, která již produkuje typ Mercedes CLK.





Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.