Designéři opět zasadili vnější vzhled ve stylu retro do XXI. století, o co se již vcelku úspěšně pokusili u modelu PT Cruiser. Tento vůz si právě za stylistické novátorství před rokem odvezl americkou cenu automobil roku 2001.
Nadšeni novým konceptem jsou nejen běžní motorističtí fandové, ale i sami představitelé Chrysleru. "Kdybychom začali teď s výrobou, stal by se vůz ve své třídě prodejním hitem ve své třídě," zářil optimismem na detroitské show víceprezident vývoje Chrysleru Trevor Creed.
Technici amerického výrobce zatím osadili koncept šestiválcem Mercedes o objemu 2,7 litru s výkonem 205 kW a točivým momentem 366 Nm a nezvykle i manuální pětistupňovou převodovkou. S tímto motorem dosahuje Crossfire maximální rychlosti 238 km/h a na stovku zrychlí za 5,8 sekundy.
Karoserie Crossfire je vyrobena z carbonových kompozitů, které jsou zasazeny do hliníkového rámu vozu. Lze tedy konstatovat, že Chrysler u nového typu využívá v současnosti nejmodernějších materiálů.
Crossfire ale není jenom dítkem Chrysleru. Jde totiž o první vůz, do kterého se podařilo významněji zakomponovat i součásti z bratrského Mercedesu. Podíl německých dílů tvoří 38 procent, což je dle dle představitelů společnosti potvrzení úspěšnosti zpochybňované fúze z roku 1998.
A kdy bude možné spatřit vůz na silnicích? Nejpravděpodobnější se zdá termín zahájení výroby v průběhu roku 2003. Výrobní závod nebyl ještě přesně určen, ale zvažuje se produkce u firmy Karmann v Německu, která již produkuje typ Mercedes CLK.