Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crossover Concept: terénní mini je tady

aktualizováno 
Mini, které už v druhé novodobé generaci vysvětluje řidičům, že malé auto může znamenat velkou zábavu, si obouvá módní pohorky a vyráží do lehkého terénu. Do Paříže se chystá prozatím jen jako koncept, který rád jezdí mimo bezpečí asfaltového koberce. Dali mu typické jméno: Crossover, tedy auto, které má od každého něco...

MINI Crossover Concept | foto: MINI

Jízdní vlastnosti motokáry, mrštnost, obratnost, hravost... jak chce s těmito charakteristikami mini uspět v terénu, se dozvíme až časem. Minimálně na fotkách to "minískovi na polňačky" docela sluší. Klasické třídveřové mini, kabriolet a stylový kombík doplní terénní verze přibližně za dva roky.

MINI Crossover Concept

Crossover Concept je vzdálený příbuzný kombíkového miniho, kterému se říká Clubman. S délkou ovšem přerostl čtyři metry a je tak nejdelším "minískem" všech dob. Široký je 1 830 a vysoký 1 598 milimetrů. Rozvor má velkorysých 2 606 milimetrů, což je třeba víc než u Škody Octavia.

Jinak se to také má s dveřmi. Clubman má svých pět dveří rozmístěno po karoserii všelijak. Terénní koncept je v tomto ohledu konvenčnější: na jedné straně jsou dveře spořádaně vyrovnané za sebou.

MINI Crossover Concept

Na druhé se velké dveře řidiče otevírají tak, jak jsme zvyklí, ty menší zadní se pak odsouvají vzad jako u dodávek a chybí středový (B) sloupek. A jediný díl dveří kufru se otevírá na mohutném rameni doprava. Místo plechu najdeme v rámu střechy uchycené plátno. Odsouvat ji můžete vpřed i vzad.

Kromě terénního zevnějšku se také pracovalo na technice. Motor pohání všechna čtyři kola, také světlá výška je větší. Více podrobností však BMW jako majitel značky MINI neprozradilo.

MINI Crossover Concept

Interiér je čtyřmístný, jednotlivá křesla od sebe vpředu i vzadu odděluje mohutný středový panel přístrojovky, který probíhá až dozadu. Je navržený tak, aby na něj výletníci mohli přichytit všechno, co potřebují mít v dosahu. Zadní sedadla jsou posuvná v rozsahu 13 centimetrů.

Centrem všeho je ovšem glóbus umístěný uprostřed přístrojové desky v místech, kde má normální mini velký ciferník tachometru. Laser promítá do velké koule buď obraz našeho bydliště na třetí planetě sluneční soustavy, nebo další potřebné informace rozmístěné v různých hloubkách a svítící s odlišnou intenzitou v závislosti na jejich důležitosti.

MINI Crossover Concept

Každá z hemisfér zobrazuje jiné obrázky v závislosti na úhlu pohledu. Řidič a spolujezdec si tedy mohou zvolit každý svou zábavu. Miniglóbus pojmenovaný MINI Center Globe se ovládá buď přes dotykovou vrstvu, kterou je pokrytý, speciálním kulovým ovladačem přímo na volantu, nebo tlačítky na středovém panelu. Spolujezdec pak "své" funkce ovládá speciálním ovladačem, který se vysouvá z přístrojovky.

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.