Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cruze: bezpečné korejské překvapení

aktualizováno 
Ještě před pár lety jsme si z korejských aut utahovali. Daewoo změnilo jméno na Chevrolet, tvrdě zapracovalo a model Cruze je pro posádku jedním z nejbezpečnějších aut, jaká lze koupit.

Malého Chevroletu Aveo byly v roce 2006 plné noviny, když si z nezávislých crashtestů odvezl pouhou jednu hvězdičku. "Za poslední tři roky udělali inženýři Chevroletu chvályhodný pokrok v bezpečnosti," uvádí ve své zprávě společnost EuroNCAP, která v nezávislých crashtestech auta rozbíjí, aby zjistila, jak jsou bezpečná.

Chevrolet Cruze

Cruze je asi nejpovedenějším chevroletem - dříve daewooem - všech dob. Levný sedan překvapil koncem loňska v laboratořích EuroNCAP skvělými výsledky v crashtestech zkoumajících ochranu posádky. Cruze je také vůbec prvním chevroletem, který na pět bezpečných hvězd od EuroNCAP dosáhl. A rovnou se v celkovém hodnocení ochrany dospělých pasažérů dostal na druhé místo v celé historii crashtestů. První místo drží VW Golf. Stojí za pozornost, že v ochraně posádky cruze překonal i svého příbuzného Opela Astru, který je stěžejním modelem německé automobilky.

Může se hodit

Bezpečné a spolehlivé
vozy Chevrolet Cruze
na českém online portálu www.automodul.cz

"Cruze získal maximální počet bodů za zkoušku čelního nárazu s překrytím a za boční náraz do pohyblivé deformovatelné bariéry. Cruze je prvním osobním automobilem, který získal maximální počet bodů současně v obou uvedených zkouškách od začátku hodnocení nárazových testů EuroNCAP v roce 1997," říká Dalibor Klíma, tiskový mluvčí automobilky pro český a slovenský trh.

Bohatá výbava

Cruze je velký sedan za cenu "holé" octavie, s takovou nabídkou přijíždí Chevrolet. Díky pohodlnému podvozku je příjemný na obyčejné každodenní ježdění. Za 326 tisíc základní ceny dostanete skvěle vybavené auto s benzinovým motorem 1,6 litru s šesti airbagy, ABS, stabilizačním systémem, rádiem na CD a dalšími prvky, za které se u konkurence připlácí. Překvapí jen výškově nastavitelný volant, podélné polohování je až ve vyšších verzích. Klimatizace je v základním provedení za 15tisícový příplatek, do ostatních ji dostanete, metalíza je za 11 a půl, automat za třicet tisíc. Záruka je pět let nebo 120 tisíc km.

Chevrolet Cruze

Místa dost

Hranaté řízné tvary dávají 4,6 metru dlouhému autu dojem robustnosti. Mohutná silueta působí majestátně, jak se ostatně na auto jménem Chevrolet sluší. Na mohutné tvary si bude řidič chvíli zvykat, než si "osahá", kde končí a začíná, při parkování ocení zadní parkovací senzory. Nepraktickou drobností je tvarování zrcátek, designéři jim chtěli dát sportovní tvar, takže sestřihli jejich nejdůležitější vnější horní růžky. Velká světla sice vypadají agresivně a moderně, ale mizerně svítí. Noční vyjížďky zrovna milovat nebudete, xenony nejsou ani za příplatek.

V útulné kabině je dost místa. Hlavně ti vpředu si stěžovat nebudou. Dlouhý rozvor zajišťuje dost prostoru v podélném směru, čahouni na zadních sedadlech se ale brzy zarazí hlavou o strop. Vnitřek nepotěší lacinými a tvrdými plasty v interiéru, které jsou náchylné k poškrábání. Přístrojovka je ale na pohled hodně šmrncovní.

Chevrolet Cruze

Hodně se líbí tvarování sedaček. Jsou výrazně profilované a až nečekaně tvrdé. Dobře obejmou tělo a překvapí rozsahem nastavení. Jediný zádrhel čeká ty, kteří mají zadek trochu větší. Tuhé bočnice sedáku je možná budou vzadu trochu tlačit. Hloupost, které si na první pohled nevšimnete, ale časem vás bude zlobit, je umístění velkých kruhových ovladačů klimatizace na stranách panelu. Posádka vpředu jimi kvůli tomu nevědomky otáčí koleny.

Do uvedení pětidveřové hatchbackové verze musí zájemci o cruze vystačit s méně praktickou sedanovitou karoserií. Víko kufru je malé, takže do nízkého 450litrového kufru nenaskládáte rozměrnější náklad. Do kufru navíc trčí předpotopní vzpěry, které by mohly poškodit náklad. A chybí madlo pro zavírání kufru, takže musíte za víko brát z té špinavé strany.

Uveze jen 4 metráky

Pro tahání 1400kilového chevroletu, který překvapivě uveze jen necelých 430 kilo, jsou k mání tři motory. Dva pijí benzin, třetí rád naftu. Testovaná benzinová jedna-osma s výkonem 104 kW (141 k) má raději vyšší otáčky od tří tisíc výš. Má vcelku jadrný zvuk, ale sto čtyřicet koní, které má ukrývat, jí moc nevěříte. Zájemcům o benzinový cruze poradíme, ať se při nákupu projedou i se slabší jedna-šestkou, o tolik hůř nejede.

Chevrolet Cruze

Pětistupňové převodovky benzinových motorů mají docela přesné řazení a líbit se vám bude i krátká hlavice řadicí páky. Řazení je ale trochu ale kostrbaté. Navíc je převodovka nakrátko odstupňovaná. Při stotřicítce točí motor na pětku tři a půl tisíce otáček, které jsou ke všemu ještě docela hlučné. Téměř nezajetá jedna-osmička jezdila v zimním provozu za 7 až 8 litrů.

Pohodová jízda

Cruze postavili na základech nového Opelu Astra. Podvozek chevroletu je nastavený na pohodovou jízdu, zároveň je ale jistý. Měkčí podvozek žehlí silnici, v razantně projeté zatáčce se trochu víc nakloní, ale nevyleká. Vše padne do ruky a auto se chová předvídatelně. Velká kola, která dostanete v nejvyšší výbavě LT, si zrovna netykají s výmoly, když se ale namísto sedmnáctek spokojíte s menšími šestnáctipalcovými ráfky, které dostávají nižší verze, bude podvozek ještě pohodlnější.

Chevrolet Cruze

Velký levný chevrolet je auto pro pohodové každodenní ježdění. Zájemce o auto pro řidičské zážitky zamíří jinam, všem ostatním ale poslouží dobře.

Chevrolet Cruze v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4597 x 1788 x1477 x 2685
objem kufru (l) 450
motor 1,6 benzin 1,8 benzin 2,0 turbodiesel
max. výkon (kW/k) 83/113 104/140 110/150
max. krouticí moment (Nm) 153 176 320
zrychlení 0-100 km/h (s) 12,5 10,0 10,0
max. rychlost (km/h) 185 200 210
průměrná spotřeba (l/100 km) 6,8 6,8 5,6
základní cena (Kč) 325 900 371 900 384 900





Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
První test v Česku: kombíková Insignia nabízí hodně muziky za dobré peníze

Není nejprostornější ani nejluxusnější, ale Opel Insignia Sports Tourer nabízí spoustu praktických vlastností za cenu, kterou zájemci o velké rodinné kombi...  celý článek

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.