Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cruze: korejské chevrolety už nebudou jen levné

aktualizováno 
Evropské chevrolety jsou stále až moc korejské, i přestože na původní značku Daewoo už v autosalonech dávno zapomněli. Změnit to má nový Chevrolet Cruze.

Chevrolet Cruze | foto: GM

Levný, kvalitní, pohledný - přibližně takhle popisuje svou novinku Chevrolet. Politika lákavých cen se korejským autům s americkou značkou vyplácí, za první půlrok jí vylétly prodeje na starém kontinentu o 23 procent. Cruze má bilanci ještě vylepšit. Novinku budeme potkávat v Evropě a Asii a téměř jistě také v Americe.

Malý sedan - který automobilka označuje módním termínem "čtyřdveřové kupé" - se přijede předvést světu do Paříže začátkem září. Cruze má být autem, které zaujme i jinými kvalitami než jen příznivou cenou.

Stojí na nové platformě Chevroletu, označené jako Delta 2. Jeho míry prozatím automobilka neprozradila, konkurent Fiatu Linea a Toyoty Corolly Sedan ale má být podle prohlášení automobilky širší a delší než většina protivníků.

Šéf designérů Taewan Kim o tvarech nástupce Chevroletu Lacetti prohlásil: "Chtěli jsme udělat velký krok kupředu."

Chevrolet Cruze

Uvnitř nás prý čekají příjemné a kvalitní materiály. Novinka má být dlouhá přibližně 4,6 metru. O pohon se budou starat tři motory.

Na výběr bude mezi benzinovou jedna-šestkou (122 koní) a stočtyřicetikoňovou 1,8 (obě s variabilním časováním ventilů VVT). Turbodiesely reprezentuje stopadesátikoňový dvoulitr, který bude mít 320 kroutících newtonmetrů. Základní převodovkou bude pětistupňový manuál, za příplatek bude šestistupňový automat.
 
Největší americká automobilka General Motors investuje do výroby nového vozu 500 milionů dolarů (přes osm miliard korun). Cruze podle firmy ukáže, že dokáže být zisková v přímém konkurenčním boji s japonskými automobilkami.
 
Vyrábět se bude v montážním závodě GM v Lordstownu, kterému dříve hrozilo uzavření. Do prodeje cruze vyrazí v březnu příštího roku.

Chevrolet Cruze

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.