Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čtyřicet tisíc kilometrů napoví, zda je lepší nová škodovka, nebo starší zahraniční vůz

  22:27aktualizováno  22:27
- Koupit nejlevnější, ale novou Škodu Felicii, nebo za stejné peníze vsadit na modernější, lépe vybavenou a komfortnější zahraniční ojetinu? Tuto nesmrtelnou otázku nikdo s určitostí nezodpoví, neboť odpověď může ovlivnit řada předvídatelných i naprosto nečekaných okolností. MF DNES se rozhodla do této diskuse vstoupit. Z loňska má k dispozici výsledky testu dlouhého čtyřicet tisíc kilometrů s nejobvyklejší 1,3litrovou Škodou Felicií. Ty v příštích měsících při stejné porci kilometrů porovná se starším vozem o třídu vyšším. Vybrán byl Ford Mondeo, tedy vůz, který se stal Automobilem roku 1994. Pro volbu tohoto typického reprezentanta střední automobilové třídy hovořilo i to, že dodnes zůstává ve výrobě. A značku Ford mají navíc nejprodávanější zahraniční osobní auta v České republice.
Protože v polovině loňského února nevyšel záměr na koupi absolutně nejlevnější Škody Felicie s padesátikilowattovým motorem ve výbavě LX, neboť mladoboleslavská firma tou dobou vyráběla jen vybavenější verze, pořídila redakce za 253 550 korun pro test Škodu Felicii LXi Special. Fordu ale při pořizování dopřála jen zhruba tolik, kolik v těchto dnech žádá investice do nejlevnější škodovky: Mondeo 1,8 GLX 16 V byl v pražském autobazaru spolupracujícím s oficiálním dealerem značky zakoupen za 225 000 korun. Ve srovnání s nejobyčejnější škodovkou má ve výbavě mnohem víc. Vůz je z podzimu roku 1994, původně byl za více než šest set tisíc korun pořízen u oficiálního prodejce v České republice. Pečlivě vedené záznamy v servisní knížce potvrzují, že v době zahájení srovnávacího testu měl na kontě 46 027 kilometrů.
S cenou nad dvěstětisícovou hranicí počítá pro Ford Mondeo 1,8 GLX ročníku 1994 také oficiální ceník Eurotax pražské společnosti Mobil Data, přiměřené výši částky odpovídají i zkušenosti z inzertních rubrik, které jsou spolehlivým barometrem cen starších automobilů. Při hledání vhodného tipu po autobazarech v různých místech republiky se redaktoři dozvěděli, že právě Fordy Mondeo patří k žádaným ojetinám, které při cenách přibližně srovnatelných s novou Škodou Felicia zpravidla na zájemce dlouho nečekají. Pražské a například i plzeňské bazary sice žádají za Mondea ročníků 1993 až 1994 kolem dvou set tisíc korun, ovšem z drtivé většiny se jedná o auta s více než sty tisíci kilometry na kontech, nebo o vozy s podezřelou minulostí. Při koupi takového auta by však redakce měla - jak se ukázalo při hledání nejvýhodnějšího havarijního pojištění - první potíže, neboť nejedna tuzemská pojišťovna odmítá brát záhadné zboží do péče. Několik tisíc korun také ušetří za prověrku původu vozu. Přiměřenou výši zaplacené částky potvrdili i obchodníci, kteří právě vozům s prokazatelnou minulostí a poprvé uvedeným do provozu v tuzemsku přidávají na ceně až dvacet procent.
Škoda Felicia 1,3 LXi si vyžádala včetně nákladů na koupi a na čtyřicet tisíc kilometrů během loňských osmi měsíců 350 tisíc korun. Pětapadesát tisíc stál benzin, sedm tisíc pravidelné servisní prohlídky. Další ivestice představovaly opravy a údržba zahrnující kromě jiného i nové pneumatiky a výměnu čelního skla či brzdového obložení. Dvakrát se na autu vyřádili zloději, nástrahy běžného provozu se promítly v podobě nutnosti opravy havarovaných dveří a podobně.
Co bude stát do letošního podzimu, kdy by měl srovnávací redakční test skončit, Ford Mondeo? Redakce o tom bude čtenáře průběžně informovat.

Nová škodovka, nebo starší zahraniční vůz?

Autor:


Témata: Ford, Ford Mondeo, Škoda


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.