Ženevská studie jednoduchými proporcemi a ráznými linkami vzpomíná na studii Bizzarrini Manta, kterou Giugiaro namaloval právě před čtyřiceti lety v roce 1968. Manta, postavená na základech speciálu z Le Mans s osmiválcem od Chevroletu, stojí v Ženevě na stánku Italdesignu také.
Studie Quaranta si namísto hrubé síly vybrala hybridní soustrojí od Toyoty. 3,3litrový šestiválec (155 kW/211 koní) spolupracuje s elektromotorem v systému Hybrid Synergy Drive. Hybridní soustrojí pohání zadní kola, přední kola roztáčí pouze elektromotor. Dohromady dávají nabízí 200 kW (272 koní) výkonu a 288 kroutících newtonmetrů. Výkony jsou podle prohlášení Italdesignu na úrovni osmiválcového benziňáku, ovšem spotřeba a emise na úrovni čtyřválcového motoru.
Quaranta vystřelí z nuly na stovku za čtyři sekundy, dojezd je při 7,1litrové spotřebě až tisíc kilometrů a maximálku elektronicky omezili na 250 km/h.
Ještě zajímavější je ale pohled do třímístné kabiny. Uspořádáním 3+1 (3 dospělí + 1 dítě) už ohromovala před čtyřiceti lety Manta. Stejné řešení použil Giugiaro ve svém nejnovějším díle. Trojčlenná dospělá posádka sedí téměř v jedné řadě, řidičovo prostřední sedadlo je ale o něco povysunuté vpřed, za něj se pak vejde ještě dítě. Rám z uhlíkových vláken a hliníku a elektropohon umožnily použít speciální architekturu bez středového tunelu.
Nekonvenční kupé je dlouhé 445 centimetrů, široké je 198 centimetrů. Výška je 1 230 mm. Rozchod předních kol 275/35 R20 je 1 759 mm, zadní kola 275/40 R20 jsou od sebe daleko 1 697 mm a rozvor je 262 centimetrů. Hmotnost je 1 400 kilogramů.
Celkem 268 hybridních koní schovaných za zády posádky pohání všechna čtyři kola. Inteligentní systém E-Four hospodaří se silou motorů podle potřeby. Při akceleraci, brzdění nebo jízdě v zatáčce jsou poháněna všechna čtyři kola, při nižších rychlostech a jízdě v přímém směru jsou poháněna pouze zadní kola, šetří se tak spotřeba a emise. O přenos síly se stará planetový variátor.
Za pozornost stojí výškově stavitelný podvozek, díky kterému auto přejede bez úhony až 23 centimetrů vysoké překážky. Solární panely na střeše napájejí palubní elektroniku, a když je slunečních paprsků přebytek, dobíjejí také akumulátory.
Zpětná zrcátka nahradily kamery. Na noční vyjížďku posvítí bixenonová světla, ostatní světla jsou složená z LEDek.
Giugiaro se chtěl pochlubit také vývojářskou divizí Engineering di Italdesign Giugiaro. Přední náprava tak dostala netradiční konstrukci s jedním centrálním tlumičem. Podobné řešení použili u Italdesignu už ve studiích Volta a Scighera. Řešení, které nahrazuje klasickou víceprvkovou nápravu, má garantovat dokonalou stabilitu v každé situaci.
Italdesign Quaranta v číslech | |
délka x výška x rozvor (mm) | 4 450 x 1 230 x 2 620 |
šířka vpředu/vzadu (mm) | 1 980/1 982 |
pneumatiky | 275/35 R20 − vpředu 275/35 R20 − vzadu |
motor | V6 3311 ccm |
max. výkon hybridního systému (kW/k) | 20/272 |
max. krouticí moment (Nm) | 288 |
max. rychlost (km/h) | 250 |
zrychlení 0-100 km/h (s) | 4,05 |
spotřeba kombinovaná (l) | 7,1 |
hmotnost (kg) | 1 400 |
emise CO2 (g/km) | 180 |