Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čtyřicítka? Pro Porsche nejlepší věk!

  20:07aktualizováno  20:07
Nejslavnějšímu sporťáku je čtyřicet let, je však stále v kondici. Čtyři desetiletí nejsou na stěžejním modelu automobilky Porsche znát, ba právě naopak vypadá stále dobře - prostě a jednoduše: zraje jako víno.

Svou světovou premiéru si Porsche 911 odbylo právě před 40ti lety - v roce 1963. A přesně 1963 bude i "výročních  devětset-jedenáctek" které automobilka vyrobí.

Zájemci si je budou moci poprvé naživo prohlédnout na frankfurtském autosalonu. Budou-li dostatečně rychlí a budou-li  na svém kontě mít potřebných 83 tisíc Euro, bude "výroční" 911 jejich. Začátek prodeje je naplánován na říjen tohoto roku.

Sporťák bude prodáván v jediné barvě: stříbrná metalíza GT, která dodnes "šatila" exkluzivně carreru GT (612 koní).

Další odlišovací prvky, které napomohou tuto speciální edici identifikovat, budou přední vstupy vzduchu vyvedené po  vzoru Porsche Turbo. K nepřehlédnutí budou i speciálně tvarované boční prahy, osmnáctipalcová kola s leštěným povrchem a mohutná koncovka výfuku.

Výbava bude obsahovat například střešní okno nebo bi-xenonové světlomety s dynamickým ovládáním světelného paprsku.

Na silnicích a dálnicích budou ostatní motoristé Porsche vidět především zezadu. Až je tedy "jubilejní" 911 "pekelnou" rychlostí předjede, bude ihned odlišitelná od sériové podle mohutného hliníkového loga 911 uprostřed víka motoru.

Šestiválcový boxer pod kapotou vyvine výkon 345 koní (245 kW), což je o 25 koní více oproti standardní "devětsetjedenáctce". Zajímavý je i údaj o zrychlení z 0 na 200 km/h - 16,6 sekundy. Maximální rychlost je 290 km/h.

Úprav se dočkal i podvozek. Ten je o 10 mm snížený, o něco tvrdší jsou tlumiče. Ke zkvalitnění jízdních vlastnosti má  přispět přídavná uzávěrka diferenciálu zadní - hnané nápravy.

Výrobce nezapomněl ani na bezpečnost - o tu pasivní se, mimo jiné, postará stabilizační systém PSM (Porsche Stability  Management), který "jubilant" dostane v sériové výbavě.
 
Atraktivnímu kabátu bude sekundovat luxusní interiér, který je protentokrát vyvedený v šedé kůži. Na středovém panelu trůní "svaté číslo" 911. Na cestující z interiéru dýchne luxus a pohodlí - sportovní sedačky (vyhřívané),  doplňky v barvě karoserie a chybět nebude ani kvalitní audiosoustava.

Na silnicích a dálnicích budou ostatní motoristé Porsche vidět především zezadu.

Šestiválcový boxer pod kapotou vyvine výkon 345 koní (245 kW), což je o 25 koní více oproti standardní "devětsetjedenáctce".

Atraktivnímu kabátu bude sekundovat luxusní interiér, který je protentokrát vyvedený v šedé kůži.

Úprav se dočkal i podvozek. Ten je o 10 mm snížený, o něco tvrdší jsou tlumiče.





Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.