Čtyřicítka? Pro Porsche nejlepší věk!

  • 69
Nejslavnějšímu sporťáku je čtyřicet let, je však stále v kondici. Čtyři desetiletí nejsou na stěžejním modelu automobilky Porsche znát, ba právě naopak vypadá stále dobře - prostě a jednoduše: zraje jako víno.

Svou světovou premiéru si Porsche 911 odbylo právě před 40ti lety - v roce 1963. A přesně 1963 bude i "výročních  devětset-jedenáctek" které automobilka vyrobí.

Zájemci si je budou moci poprvé naživo prohlédnout na frankfurtském autosalonu. Budou-li dostatečně rychlí a budou-li  na svém kontě mít potřebných 83 tisíc Euro, bude "výroční" 911 jejich. Začátek prodeje je naplánován na říjen tohoto roku.

Sporťák bude prodáván v jediné barvě: stříbrná metalíza GT, která dodnes "šatila" exkluzivně carreru GT (612 koní).

Další odlišovací prvky, které napomohou tuto speciální edici identifikovat, budou přední vstupy vzduchu vyvedené po  vzoru Porsche Turbo. K nepřehlédnutí budou i speciálně tvarované boční prahy, osmnáctipalcová kola s leštěným povrchem a mohutná koncovka výfuku.

Výbava bude obsahovat například střešní okno nebo bi-xenonové světlomety s dynamickým ovládáním světelného paprsku.

Na silnicích a dálnicích budou ostatní motoristé Porsche vidět především zezadu. Až je tedy "jubilejní" 911 "pekelnou" rychlostí předjede, bude ihned odlišitelná od sériové podle mohutného hliníkového loga 911 uprostřed víka motoru.

Šestiválcový boxer pod kapotou vyvine výkon 345 koní (245 kW), což je o 25 koní více oproti standardní "devětsetjedenáctce". Zajímavý je i údaj o zrychlení z 0 na 200 km/h - 16,6 sekundy. Maximální rychlost je 290 km/h.

Úprav se dočkal i podvozek. Ten je o 10 mm snížený, o něco tvrdší jsou tlumiče. Ke zkvalitnění jízdních vlastnosti má  přispět přídavná uzávěrka diferenciálu zadní - hnané nápravy.

Výrobce nezapomněl ani na bezpečnost - o tu pasivní se, mimo jiné, postará stabilizační systém PSM (Porsche Stability  Management), který "jubilant" dostane v sériové výbavě.
 
Atraktivnímu kabátu bude sekundovat luxusní interiér, který je protentokrát vyvedený v šedé kůži. Na středovém panelu trůní "svaté číslo" 911. Na cestující z interiéru dýchne luxus a pohodlí - sportovní sedačky (vyhřívané),  doplňky v barvě karoserie a chybět nebude ani kvalitní audiosoustava.

Na silnicích a dálnicích budou ostatní motoristé Porsche vidět především zezadu.

Šestiválcový boxer pod kapotou vyvine výkon 345 koní (245 kW), což je o 25 koní více oproti standardní "devětsetjedenáctce".

Atraktivnímu kabátu bude sekundovat luxusní interiér, který je protentokrát vyvedený v šedé kůži.

Úprav se dočkal i podvozek. Ten je o 10 mm snížený, o něco tvrdší jsou tlumiče.