Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čtyřsetkoňové Maserati GranTurismo Coupé přijíždí

aktualizováno 
Hrozivý trojzubec popichující soupeře, čtyřsetkoňový osmiválec burácející pod kapotou, vytříbený styl...to vše zabalené do svalů spoutaných ladnými linkami slovutného Pininfariny. Přijíždí italská honorace: Maserati GranTurismo Coupé.

Maserati GranTurismo Coupé | foto: Maserati

Jako vod a oheň působí dvě novinky, které přinesl tento týden. Emociplné Maserati GranTurismo se představí na stejném autosalonu jako klasicky tvarované a bachraté Audi A5. Obě maji dvě dveře a čtyřmístný interiér, tím ale veškerá podobnost končí.

Maserati GranTurismo Coupé je aristokrat se vším všudy. U Maserati říkají, že je to svalovec, který je ale využitelný pro každodenní ježdění. Ve zbytku světa se takovým autům říka GT (Gran Turismo), novinka maserati si to proto dala už do názvu. Vysochalo ho centro stile Maserati a Pininfarina

Vpředu uložený motor V8 4,2 litru vyvine maximální výkon 405 koní, poháněna jsou samozřejmě zadní kola. Automatická převodovka mění svou charakteristiku v závislosti na stylu jízdy a podmínkách. Podle serveru Infomotori prý bude k mání i manuální převodovka. Časem snad přijde na ještě silnější 4,7 litr. Podle rozložení kil -  51 % hmotnosti na zadní a 49 na přední nápravu, se dá usuzovat na vytříbené jízdní vlastnosti.

První gran turismo představila automobilka s Neptunovým trojzubcem ve znaku právě před šedesáti lety (v roce 1947) na autosalonu ve švýcarské Ženevě. Už tehdy nesla jeho karoserie podpis Pininfariny. Auto postavené na základě ohlasů klientů neptunovy automobilky vycházelo z modelu A6 a mělo jedenapůllitrový motor. Bylo to první silniční (italsky "stradale") maserati a vzniklo jich 58.

Nové Maserati GranTurismo Coupé, nahradí svého stejnojmenného předchůdce začátkem března v Ženevě.

Maserati GranTurismo CoupéMaserati GranTurismo CoupéMaserati GranTurismo Coupé



 


Autor:


Témata: Audi, jízdné, Maserati


Nejčtenější

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.