Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čtyřsetkoňový Chevrolet Camaro se chystá do Evropy

  14:05aktualizováno  14:05
Muscle car, vzteklý osmiválec pod nekonečně dlouhou vodorovnou kapotou, zadní kola z kterých odkapávájí poslední zbytky vzorku po dlouhatááánském driftu... emoce Made in USA vyprovokoval u jinak chladných a jako švýcarské hodinky přesných Ženevanů Chevrolet Camaro. Za dva roky vyrazí i na evropské silnice.

Chevrolet Camaro | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Pomyšlení, že tenhle krasavec za nějaký ten rok vyrazí na silnice přidělá pár šedin na hlavě pánům od konkurence, ti s vysokooktanovou krví v žilách už luxují oranžový běhoun do garáže.

Nesmrtelný chevrolet ´69 revival se vylodí na starém kontinentě v roce 2009. Tým designérů GM, sídlící v Michiganském Warrenu, se při jeho návrhu inspiroval u poslední generace corvetty a prý také u letadel.

Naštvaně působící a silou kypící tělo velkého kupé pojme čtyři cestující. Na zadní sedadla se prý mají vejít i dva dospělí.

Šestilitrový osmiválec s výkonem 400 koní pochází z větší legendární corvetty. Komanduje ho manuální šestistupňová převodovka, která přenáší vše na víceprvkovou zadní nápravu.

Symbol automobilové rozmařilosti na americký způsob ale už se učí i šetřit. Palivo spoří tzv. Active Fuel Management, který vypíná polovinu válců v případě, že není třeba maximální výkon. Když nebudete čtyřsetspřeží pod kapotou dráždit, dostanete se podle tabulek výrobce  na spotřebu 7,8 l/100 km.

Chervolet Camaro v číslech
rozvor (mm) 2806
délka (mm) 4730
šířka (mm) 2022
výška (mm) 1344
rozchod (mm) vpředu 1620, vzadu 1607
motor V8 6,0 litu, 400 koní/ 298 kW
převodovka manuální šestistupňová
nápravy vpředu McPherson, vzadu multilink
brzdy kotoučové 14” , čtyřpístkové třmeny
pneumatiky vpředu 275/30R21, vzadu 305/30R22

Chevrolet CamaroChevrolet CamaroChevrolet Camaro



Chevrolet CamaroChevrolet CamaroChevrolet Camaro



Chevrolet CamaroChevrolet CamaroChevrolet Camaro



 


Autor:




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.