Italská automobilka tak pokračuje v tvorbě stylových ohlédnutí za veleslavnou a veleúspěšnou historií.
Už samotné pojmenování ozdoby expozice Alfy se odvolává na slavná jména minulosti. První část "křestního jména" (8c) si tato automobilová kráska vypůjčila od závodních (ale i civilních) alf 30tých a 40tých let, které pod kapotou ukrývaly výkonné osmiválce.
Druhá část (Competizione) má být oslavou závodní verze sportovního kupé 6c 2500, se kterým v roce 1950 absolovovala dvojice Fangio - Zanardi slavnoý závod Mille Miglia.
Při pohledu na Alfu Romeo 8C Competizione divák pochopí slogan automobilky - Cuore sportivo. "Svaly" karoserie si dokonale rozumí s červenou barvou, do které se studie oblékla. Hra světel a stínů zdůrazňuje dynamické prolisy a čisté plochy. Sportovnímu vzezření napomáhají ohromná dvacetipalcová kola (245/40 vpředu a 275/35 vzadu).
Italský slovníček: cuore - srdce sportivo - sportovní competizione - závodění |
Sportovní kupé je 4,28 metru dlouhé, do šířky má 1,9 metru, výška 1,25 metru pak akorát postačuje pro "ulehnutí" za volant. Rozvor pak činí 2,6 metru.
Ani po technické stránce 8C Competizione nezklame: poháněná zadní náprava zaručí dokonalý řidičský zážitek. Manální šestistupňová převodovka je umístěna před zadní nápravu, zatímco motor "se usadil" vpředu.
Pod kapotou je ukryto milé překvapení v podobě osniválce do V o objemu 4,2 litru (šušká se, že jde o přepracovaný motor, který potkáváme v Maserati Coupé a Spyder) přeplňovaný kompresorem. Deklarovaná hodnota maximálního výkonu 400 koní proto asi nebude příliš nadsazená. Rozhodně by měla tomuto čistokrevnému sporťáku stačit na sprint z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a maximální rychlost přesahující 300 kilometrů v hodině.
Alfa Romeo 8c Competizione v číslech:
Motor | zážehový, přeplňovaný |
Umístění | vpředu, podélně |
Počet a orientace válců | 8 do V (90 stupňů) |
Počet ventilů na válec | 4 |
Objem (ccm) | 4 244 |
Vrtáni x zdvih (mm) | 92 x 79,8 |
Výkon (kW/koní) | přes 286/400 při 7000 ot./min |
Točivý moment (Nm) | přes 450 při 4500 ot./min |
Maximální rychlost (km/h) | přes 300 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s) | 4,5 |
Převodovka | |
Typ | manuální, šestistupňová |
Umístění | vzadu |
Hnaná náprava | zadní |
Podvozek | |
Zavěšení | dvojitá čtyřůhelníková ramena vpředu i vzadu |
Přední brzdy | 380 x 34 mm s plovoucím třmenem |
Zadní brzdy | 330 x 28 mm s pevným třmenem |
Pneumatiky přední / zadní | 245/40 R 20 x 8,5 / 275/35 R20 x 10 |
Rozměry | |
Délka (mm) | 4278 |
Šířka (mm) | 1900 |
Výška (mm) | 1250 |
Rozvor (mm) | 2595 |
Rozchod přední / zadní (mm) | 1610 / 1580 |
Hmotnost (kg) | cca 1500 |
Objem nádrže (l) | 90 |
Při pohledu na Alfu Romeo 8C Competizione divák pochopí slogan automobilky - Cuore sportivo. |
Sportovní kupé je 4,28 metru dlouhé, do šířky má 1,9 metru, výška 1,25 metru pak akorát postačuje pro "ulehnutí" za volant. Rozvor pak činí 2,6 metru. |
Ani po technické stránce 8C Competizione nezklame: poháněná zadní náprava zaručí dokonalý řidičský zážitek. Manální šestistupňová převodovka je umístěna před zadní nápravu, zatímco motor "se usadil" vpředu. |
"Svaly" karoserie si dokonale rozumí s červenou barvou, do které se studie oblékla. |
Hra světel a stínů zdůrazňuje dynamické prolisy a čisté plochy. |
Sportovnímu vzezření napomáhají ohromná dvacetipalcová kola (245/40 vpředu a 275/35 vzadu). |
Alfa však nevzbuzuje respekt mohutností, či agresivním vzezřením, krásný vůz si vystačí s charizmatem. |
Pod kapotou je ukryto milé překvapení v podobě osniválce do V o objemu 4,2 litru. |
Ani po technické stránce 8C Competizione nezklame: poháněná zadní náprava zaručí dokonalý řidičský zážitek. Manální šestistupňová převodovka je umístěna před zadní nápravu, zatímco motor "se usadil" vpředu. |
Vůz okolo sebe na stánku Alfy šíří auru dokonalosti a nedotknutelosti. |