Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cuore sportivo - kráska v červeném

  19:17aktualizováno  19:17
Alfa Romeo je jednou z automobilek, kterým se až do poslední chvíle před zahájením autosalonu podařilo utajit největší lákadlo své expozice. 8c Competizione svými ladnými liniemi a vyváženými proporcemi potvrzuje, že i dnes má italský design co nabídnout.

Italská automobilka tak pokračuje v tvorbě stylových ohlédnutí za veleslavnou a veleúspěšnou historií.

Už samotné pojmenování ozdoby expozice Alfy se odvolává na slavná jména minulosti. První část "křestního jména" (8c) si tato automobilová kráska vypůjčila od závodních (ale i civilních) alf 30tých a 40tých let, které pod kapotou ukrývaly výkonné osmiválce.

Druhá část (Competizione) má být oslavou závodní verze sportovního kupé 6c 2500, se kterým v roce 1950 absolovovala dvojice Fangio - Zanardi slavnoý závod  Mille Miglia.
 
Při pohledu na Alfu Romeo 8C Competizione divák pochopí slogan automobilky - Cuore sportivo. "Svaly" karoserie si dokonale rozumí s červenou barvou, do které se studie oblékla. Hra světel a stínů zdůrazňuje dynamické prolisy a čisté plochy. Sportovnímu vzezření napomáhají ohromná dvacetipalcová kola (245/40 vpředu a 275/35 vzadu).

Italský slovníček:

cuore - srdce

sportivo - sportovní

competizione - závodění 

Vůz okolo sebe na stánku Alfy šíří jakousi auru dokonalosti a nedotknutelosti. Jak jinak si vysvětlit, že i přes absenci jakýchkoliv pevných zábran si nikdo z přihlížejících nedovolil přiblížit méně než cca 1,5 metru od vozu. Alfa však nevzbuzuje respekt mohutností, či agresivním vzezřením, krásný vůz si vystačí s charizmatem. 

Sportovní kupé je 4,28 metru dlouhé, do šířky má 1,9 metru, výška 1,25 metru pak akorát postačuje pro "ulehnutí" za volant. Rozvor pak činí 2,6 metru. 

Ani po technické stránce 8C Competizione nezklame: poháněná zadní náprava zaručí dokonalý řidičský zážitek. Manální šestistupňová převodovka je umístěna před zadní nápravu, zatímco motor "se usadil" vpředu. 

Pod kapotou je ukryto milé překvapení v podobě osniválce do V o objemu 4,2 litru (šušká se, že jde o přepracovaný motor, který potkáváme v Maserati Coupé a Spyder) přeplňovaný kompresorem. Deklarovaná hodnota maximálního výkonu 400 koní proto asi nebude příliš nadsazená. Rozhodně by měla tomuto čistokrevnému sporťáku stačit na sprint z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a maximální rychlost přesahující 300 kilometrů v hodině.
 

Alfa Romeo 8c Competizione v číslech:

Motor zážehový, přeplňovaný
Umístění vpředu, podélně
Počet a orientace válců 8 do V (90 stupňů)
Počet ventilů na válec 4
Objem (ccm) 4 244
Vrtáni x zdvih (mm) 92 x 79,8
Výkon (kW/koní) přes 286/400 při 7000 ot./min 
Točivý moment (Nm) přes 450 při 4500 ot./min
Maximální rychlost (km/h) přes 300
Zrychlení 0 - 100 km/h (s) 4,5
Převodovka
Typ manuální, šestistupňová
Umístění vzadu
Hnaná náprava zadní
Podvozek
Zavěšení dvojitá čtyřůhelníková ramena vpředu i vzadu
Přední brzdy 380 x 34 mm s plovoucím třmenem
Zadní brzdy 330 x 28 mm s pevným třmenem
Pneumatiky přední / zadní 245/40 R 20 x 8,5 / 275/35 R20 x 10
Rozměry
Délka (mm) 4278
Šířka (mm) 1900
Výška (mm) 1250
Rozvor (mm) 2595
Rozchod přední / zadní (mm) 1610 / 1580
Hmotnost (kg) cca 1500
Objem nádrže (l) 90

Při pohledu na Alfu Romeo 8C Competizione divák pochopí slogan automobilky - Cuore sportivo.

Sportovní kupé je 4,28 metru dlouhé, do šířky má 1,9 metru, výška 1,25 metru pak akorát postačuje pro "ulehnutí" za volant. Rozvor pak činí 2,6 metru.

Ani po technické stránce 8C Competizione nezklame: poháněná zadní náprava zaručí dokonalý řidičský zážitek. Manální šestistupňová převodovka je umístěna před zadní nápravu, zatímco motor "se usadil" vpředu.

"Svaly" karoserie si dokonale rozumí s červenou barvou, do které se studie oblékla.

Hra světel a stínů zdůrazňuje dynamické prolisy a čisté plochy.

Sportovnímu vzezření napomáhají ohromná dvacetipalcová kola (245/40 vpředu a 275/35 vzadu).

Alfa však nevzbuzuje respekt mohutností, či agresivním vzezřením, krásný vůz si vystačí s charizmatem.

Pod kapotou je ukryto milé překvapení v podobě osniválce do V o objemu 4,2 litru.

Ani po technické stránce 8C Competizione nezklame: poháněná zadní náprava zaručí dokonalý řidičský zážitek. Manální šestistupňová převodovka je umístěna před zadní nápravu, zatímco motor "se usadil" vpředu.

Vůz okolo sebe na stánku Alfy šíří auru dokonalosti a nedotknutelosti.

Autoři:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.