Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Cviky pro řidiče na cestě k moři. Zažeňte únavu na benzince

  9:00aktualizováno  9:00
Dlouhé cesty za oblíbenými destinacemi bývají pro řidiče únavné a i letos si už mikrospánek vybral nejkrutější daň v podobě nešťastné havárie v Chorvatsku. Společně s cvičitelkou Hankou Kynychovou jsme pro vás připravili cvičení, které během malé chvíle občerství lépe než káva.

V prvním díle naší minisérie jsme přinesli krátké, ale velice účinné cviky, které můžete provádět rovnou za volantem, třeba při stání na křižovatce nebo v dlouhých dopravních zácpách (podívejte se: Cviky pro řidiče zbaví bolesti. Stačí pár vteřin na červené).

Na delších trasách ale čeká na řidiče kromě chronické bolesti i jiné nebezpečí. Mikrospánek. Právě proto doporučují bezpečnostní experti kratší zastávku alespoň po hodině a půl jízdy (přečtěte si: Autem na dovolenou: odpočívejte a nespěchejte).

V druhém díle cvičitelka Hanka Kynychová připravila několik cviků, kterými během krátkých přestávek na odpočívadlech a benzinkách zaktivujete svůj kardiovaskulární systém a protáhnete celé tělo .

Cvik na protažení zadních částí končetin
Cvik na protažení zadních částí končetin

"Káva nebo energetický nápoj někomu pomáhají, ale často se řidičům stává, že únava se po chvíli vrátí a s ještě možná větší silou," říká populární cvičitelka. "Až zastavíte, projděte se, protáhněte se a zacvičte si. Vaše tělo a mysl budou opět svěží a připravené na další jízdu."

Než se ale na dlouhé cesty vydáte, přesvědčte se, že za volantem sedíte ve správné pozici (přečtěte si: Videoautoškola: jak sedět správně za volantem).

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.