Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

CZ2: kompaktní Mitsubishi pro Evropu

  9:36aktualizováno  9:36
Již loni v Tokiu poodhalila nejstarší japonská automobilka roušku budoucích tajemství. Tehdy představila koncepty CZ2 a sportovní CZ3 Tarmac, které se mají od roku 2004 stát hlavními dobyvateli Starého kontinentu. Pozitivní přijetí obou adeptů u veřejnosti vyřklo jednoznačný ortel: nástupce coltu půjde do výroby.
Mitsubishi CZ2

Mitsubishi CZ2 | foto: Mitsubishi

Se jménem colt ale opatrně. Představitelé Mitsubishi se zmiňují o předchůdci nadějné novinky rezervovaně. Současný colt jim totiž moc radosti nedělá, neboť především kvůli nevýraznému designu se v silné konkurenci výrazněji neprosadil. CZ2 má přinést změnu: mladost, evropsky sympatický design a samozřejmě vyspělou technologii. Nové auto se prý i díky příslušnosti značky ke koncernu DaimlerChrysler (od roku 2000) odprostí od typově japonských designérských prvků.

Inspiraci možná přinese i přímá spolupráce s výrobcem vozítek smart. Modely CZ2 i CZ3 by se měly vyrábět v Holandsku na stejné lince jako zmíněné minivozy, přičemž některé prvky by mohly využívat společně. S největší pravděpodobností půjde o podvozek. Velikostí okolo 3,85 metru se CZ2 totiž novému pětidvéřovému smartu přiblíží a společná platforma tedy nebude potřebovat zásadnější úpravy. Dle dostupných informací o velikosti vozu se zdá být zřejmé, že CZ2 bude konkurovat i tuzemské Škodě Fabia či její následnici.

Z japonského tábora již pronikají informace o pohonných jednotkách. Pravděpodobná se zdá být zážehová třináctistovka 16v, kterou je osazen jeden z jezdících prototypů. Intenzivní práce probíhají i na úsporném agregátu 1,5 GDI. Jeho přeplňovaná verze by měla pohánět sportovní dvojče - kupé CZ3, které prý navíc získá osvědčený pohon čtyř kol ze sedmé evoluční řady lanceru. Oba motory by se měly vyrábět v chystaném závodě Kölleda v Duryňsku u našich západních sousedů.

Krátce ještě nahlédněme do interiéru prototypu. Na palubní desce poutá pozornost středový panel, jenž integruje snad veškeré možné výdobytky současných technologií. Klimatizaci, digitální audiosoustavu, MP3 přehrávač, připojení k internetu či satelitní navigační systém. Zda se Japonci odváží vybavit podobně i sériový model, si musíme počkat do jara roku 2004.

Autor:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Půvabná Eliška je houslovou nadějí. Peníze z aukce jí pomohou studovat

Talentovaná houslistka Eliška Kukalová

Talentovaná Eliška Kukalová je označovaná za zázrak mezi současnými mladými houslisty. Podle slavného hudebníka Václava...

Elektrifikace je dražší, než se myslelo. Šéf VW na ni musí vydělat

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Když Herbert Diess prezentoval v předvečer autosalonu v Šanghaji na jaře 2017 koncept elektrického vozu, zářily mu oči....

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Najdete na iDNES.cz