Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

CZ2: kompaktní Mitsubishi pro Evropu

  9:36aktualizováno  9:36
Již loni v Tokiu poodhalila nejstarší japonská automobilka roušku budoucích tajemství. Tehdy představila koncepty CZ2 a sportovní CZ3 Tarmac, které se mají od roku 2004 stát hlavními dobyvateli Starého kontinentu. Pozitivní přijetí obou adeptů u veřejnosti vyřklo jednoznačný ortel: nástupce coltu půjde do výroby.
Mitsubishi CZ2

Mitsubishi CZ2 | foto: Mitsubishi

Se jménem colt ale opatrně. Představitelé Mitsubishi se zmiňují o předchůdci nadějné novinky rezervovaně. Současný colt jim totiž moc radosti nedělá, neboť především kvůli nevýraznému designu se v silné konkurenci výrazněji neprosadil. CZ2 má přinést změnu: mladost, evropsky sympatický design a samozřejmě vyspělou technologii. Nové auto se prý i díky příslušnosti značky ke koncernu DaimlerChrysler (od roku 2000) odprostí od typově japonských designérských prvků.

Inspiraci možná přinese i přímá spolupráce s výrobcem vozítek smart. Modely CZ2 i CZ3 by se měly vyrábět v Holandsku na stejné lince jako zmíněné minivozy, přičemž některé prvky by mohly využívat společně. S největší pravděpodobností půjde o podvozek. Velikostí okolo 3,85 metru se CZ2 totiž novému pětidvéřovému smartu přiblíží a společná platforma tedy nebude potřebovat zásadnější úpravy. Dle dostupných informací o velikosti vozu se zdá být zřejmé, že CZ2 bude konkurovat i tuzemské Škodě Fabia či její následnici.

Z japonského tábora již pronikají informace o pohonných jednotkách. Pravděpodobná se zdá být zážehová třináctistovka 16v, kterou je osazen jeden z jezdících prototypů. Intenzivní práce probíhají i na úsporném agregátu 1,5 GDI. Jeho přeplňovaná verze by měla pohánět sportovní dvojče - kupé CZ3, které prý navíc získá osvědčený pohon čtyř kol ze sedmé evoluční řady lanceru. Oba motory by se měly vyrábět v chystaném závodě Kölleda v Duryňsku u našich západních sousedů.

Krátce ještě nahlédněme do interiéru prototypu. Na palubní desce poutá pozornost středový panel, jenž integruje snad veškeré možné výdobytky současných technologií. Klimatizaci, digitální audiosoustavu, MP3 přehrávač, připojení k internetu či satelitní navigační systém. Zda se Japonci odváží vybavit podobně i sériový model, si musíme počkat do jara roku 2004.

Autor:



Nejčtenější



Další z rubriky

Nedostatek umělého semiše pro auta. Výrobce nestíhá vyrábět alcantaru

Česká premiéra sportovního SUV Lamborghini Urus

Italská firma Alcantara, která vyrábí stejnojmennou syntetickou náhradu semiše, hlásí nedostatek výrobních kapacit, aby...

OBRAZEM: Vision X i VW Touareg. Podívejte se na perly Autosalonu Bratislava

Autosalon v Bratislavě. Mercedes-AMG Project One

Do neděle 29. dubna je pro veřejnost otevřen Autosalon Bratislava, který po brněnském autosalonu převzal roli...

VIDEO: Jak se obouvá rallyový speciál? Je to alchymie, guma vydrží 100 km

Jan Kopecký spotřebuje na Rallye Šumava maximálně 25 pneumatik

Tovární tým Škody pro iDNES.cz odhalil tajemství závodních pneumatik na Rally Šumava. Tradiční česká soutěž startuje v...

Najdete na iDNES.cz