Mitsubishi CZ2

Mitsubishi CZ2 | foto: Mitsubishi

CZ2: kompaktní Mitsubishi pro Evropu

  • 1
Již loni v Tokiu poodhalila nejstarší japonská automobilka roušku budoucích tajemství. Tehdy představila koncepty CZ2 a sportovní CZ3 Tarmac, které se mají od roku 2004 stát hlavními dobyvateli Starého kontinentu. Pozitivní přijetí obou adeptů u veřejnosti vyřklo jednoznačný ortel: nástupce coltu půjde do výroby.

Se jménem colt ale opatrně. Představitelé Mitsubishi se zmiňují o předchůdci nadějné novinky rezervovaně. Současný colt jim totiž moc radosti nedělá, neboť především kvůli nevýraznému designu se v silné konkurenci výrazněji neprosadil. CZ2 má přinést změnu: mladost, evropsky sympatický design a samozřejmě vyspělou technologii. Nové auto se prý i díky příslušnosti značky ke koncernu DaimlerChrysler (od roku 2000) odprostí od typově japonských designérských prvků.

Inspiraci možná přinese i přímá spolupráce s výrobcem vozítek smart. Modely CZ2 i CZ3 by se měly vyrábět v Holandsku na stejné lince jako zmíněné minivozy, přičemž některé prvky by mohly využívat společně. S největší pravděpodobností půjde o podvozek. Velikostí okolo 3,85 metru se CZ2 totiž novému pětidvéřovému smartu přiblíží a společná platforma tedy nebude potřebovat zásadnější úpravy. Dle dostupných informací o velikosti vozu se zdá být zřejmé, že CZ2 bude konkurovat i tuzemské Škodě Fabia či její následnici.

Z japonského tábora již pronikají informace o pohonných jednotkách. Pravděpodobná se zdá být zážehová třináctistovka 16v, kterou je osazen jeden z jezdících prototypů. Intenzivní práce probíhají i na úsporném agregátu 1,5 GDI. Jeho přeplňovaná verze by měla pohánět sportovní dvojče - kupé CZ3, které prý navíc získá osvědčený pohon čtyř kol ze sedmé evoluční řady lanceru. Oba motory by se měly vyrábět v chystaném závodě Kölleda v Duryňsku u našich západních sousedů.

Krátce ještě nahlédněme do interiéru prototypu. Na palubní desce poutá pozornost středový panel, jenž integruje snad veškeré možné výdobytky současných technologií. Klimatizaci, digitální audiosoustavu, MP3 přehrávač, připojení k internetu či satelitní navigační systém. Zda se Japonci odváží vybavit podobně i sériový model, si musíme počkat do jara roku 2004.