Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dacia Duster je nejdůležitější premiéra Frankfurtu, prošmejdili jsme ji

  10:15aktualizováno  10:15
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - Až na začátku příštího roku potkáte v provozu novou Dacii Duster, dost možná si ji spletete se stávajícím modelem. Její design je od základu nový, ale zároveň v maximální možné míře respektuje předchůdce.

Dacia Duster | foto: František Dvořák, iDNES.cz

S maskou chladiče, která propojuje přední světlomety – nově osazené LED denním svícením, výrazným ochranným obloukem ve spodní části nárazníku a rozšířenými blatníky vypadá nový duster jako luxusnější verze toho předchozího. Zběžný pohled na boční partie a záď, kde se zabydlela nově tvarovaná světla, pak tento dojem potvrzuje. Vždyť toto musí být jen větší facelift...

Ale přesně tak to není. Zatímco původní duster vznikal jako svým způsobem experiment, první pokus nabídnout jednoduché a levné SUV, ten nový navazuje na monstrózní úspěch předchůdce – za sedm let se ho prodalo přes dva miliony kusů. Proto forma zůstala, obsah se však radikálně proměnil.

Dacia Duster

Dacia Duster

Dacia Duster

Dacia Duster

Duster nové generace sice vypadá jako to auto, které si zákazníci tolik oblíbili, ale má propracovanější detaily a zanechává dojem vyšší kvality. Zároveň se ve výbavě objeví nové prvky, kterými Dacia reaguje na vyšší nároky svých zákazníků. Navigaci nebo zadní kameru nabídl za příplatek už stávající model. Ten nový přidá mimo jiné automatickou klimatizaci, odemykání a startování hands-free kartou převzatou z renaultů, automatické zapínání potkávacích světel nebo sledování mrtvých úhlů. Asi největším překvapením je nasazení systému „multi-view“ – sady čtyř kamer, které sledují celý prostor okolo vozu. Tuto funkci nenabízí ani celá řada dražších konkurentů.

Interiér je zcela nový, úhledně horizontálně členěný a prostý ergonomických přešlapů. Displej multimediálního systému je blíže zornému poli řidiče, výplň dveří pod panelem s ovládáním elektrických oken už netlačí řidiče do kolene. Všechno uvnitř vypadá o řád lépe a přibylo také odkládacích prostorů. Dacia navíc slibuje, že se zaměřila na komfort sezení a výrazně zdokonalila rám i výplně sedadel.

Dacia Duster

Základní rozměry v čele s délkou 4,3 metru a světlou výškou 210 mm zůstávají téměř stejné jako u předchůdce, i když na autosalonovém pódiu působí auto mnohem větším a mohutnějším dojmem. Výrazněji se neměnily ani nájezdové úhly 30° vpředu a 33° vzadu. Čelní sklo se ale posunulo o 100 mm vpřed; mírným zklamáním může být zmenšení zavazadlového prostoru z 475 na 445 litrů (u verze 4x2). Tato fakta jsou ale dalším důkazem, že o pouhý facelift v případě dusteru rozhodně nejde.

Fotogalerie

Naopak pod kapotou zůstává vše při starém. Základem je atmosférický motor 1.6 SCe o výkonu 84 kW, doplňuje ho přeplňovaný 1.2 TCe s 92 kW a naftový 1.5 dCi ve verzích 66 a 81 kW.

S výjimkou slabšího turbodieselu bude vždy možnost zvolit vedle pohonu předních kol také 4x4. Pro silnější dCi zůstane dostupná letos uvedená novinka v podobě kombinace 4x2 s dvouspojkovou převodovkou, pro atmosférický motor zase bude možné i nadále zvolit pohon na LPG.

Zahájení prodeje je naplánováno na leden příštího roku, ceník nebude zveřejněn dříve než v prosinci. Ale vzhledem k tomu, že automobilka o dusteru i nadále hovoří jako o dostupném autě, dá se předpokládat, že ceny budou stejné nebo jen mírně vyšší než dosud – to aby si Dacia udržela status nejlevnějšího kompaktního SUV na trhu.

Autoři:




Nejčtenější

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf
Nový elektromobil Nissanu má větší dojezd a jen jeden pedál

Japonská automobilka Nissan Motor představuje druhou generaci svého elektromobilu Leaf. Hatchback na baterky má mít větší dojezd, technologii na automatické...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Mercedes Sprinter 313 CDi MAXI
Mercedes Sprinter 313 CDi MAXI

r.v. 2011, naj. 251 000 km, diesel
277 090 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.