Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dacia Logan kombi: sedmimístná královna velkoprostoru

aktualizováno 
Nejenom blyštivými supersporty žije Pařížský autosalon, především pro východní trhy je možná nejdůležitější novinkou nová dacia. Logan se prodává po celém světě, má ovšem po čertech nepraktickou sedanovitou karoserii. Rumunsko-francouzská automobilka tento neduh napravila a k Porte de Versailles přijela s kombíkem.

Dacia Logan kombi | foto: Dacia

Znovuzrození rumunské Dacie pod názvem Logan se stalo nečekaným superhitem. Koncept praktického prostorného auta, které si na nic nehraje a používá lacinou jednoduchou techniku, došel vyslyšení prakticky po celém světě.

S mimořádným očekáváním nyní přichází další karosářská verze, která je ještě daleko prostornější, převeze až sedm osob a především bude nejspíš za dobrou cenu!

Logan kombi ale není obyčejný kombík, odveze totiž sedm cestujících, má zadní nesymetricky vertikálně dělené křídlové dveře a nečekaně vysokou střechu.

Proto se mu marketéři dacie rozhodli vymyslet speciální označení MCV - Multi ConvivIal Vehicle (convivial = pohostinný angl.). Překvapivě se příliš neliší od konceptu steppe, představeného letos v Ženevě.

Do roku 2009 se modelová řada loganu má rozrůst na šest členů, mimo jiné se objeví dodávka odvozená od právě představeného kombi.

Logan kombi má o více než čtvrt metru (27 cm!) delší rozvor (2905 mm) než sedan a o dvacet centimetrů narostla délka, kombi měří 445, sedan 425 centimetrů. Šířka je 1993 a výška 1674 mm (včetně střešních ližin).

Po B sloupek je až na střechu, stoupající do nezvyklých výšin, všechno při starém, doširoka otevírané dveře pak odkryjí vstup do království velkoprostoru. Obě zadní řady sedadel se dají samozřejmě sklopit a postavit do kolmé polohy. Podlaha obřího kufru přesně zařezává s nákladovou hranou. V pětimístné konfiguraci odveze rumunský stěhovák 700 litrů, se sedmi pasažéry se sveze 198 litrů věcí. Na výlet ve dvou je pak možné vzít dokonce 2350 litrů nákladu.

Na zadní sedačky se nastupuje pohodlně, žádné krkolomnosti od pasažérů konstruktéři nevyžadují. Doslova šokem je nabídka místa na nejzadnějších sedačkách.

Subjektivní dojem říká, že logan pokořil i mnohem větší, sebevědomější a dražší konkurenty. Konečně se dostane na trh auto, ve kterém mají i šestý a sedmý cestující místo pro nohy. I metr devadesát vysoký figurant měl před koleny a nad hlavou dostatek centimetrů místa.

Pohonné jednotky kopírují základní sedan, proto lze i kombi získat s dvěma jednoduchými dvouventilovými čtyřválci Renault 1,4 a 1,6 l o výkonech 55 a 64 kW, případně nově nabízenou šestnáctiventilovou šestnáctistovkou 77 kW. Jediným dieselem v nabídce je 1,5 dCi o výkonu 50 kw.

Vyšší ambice kombi dokazuje standardní montáž ABS a EBD, dvojice airbagů či 15“ ocelových kol. Zajímavě postavená je výbava vyšších verzí, v níž najdeme palubní počítač či dálkové centrální zamykání, nikoliv však rádio.

Na rumunský trh vyrazí logan kombi letos v říjnu, další trhy budou muset počkat do roku 2007.

A lahůdka na závěr: Podle neoficiálních informací česká základní cena loganu kombi nepřesáhne 250 tisíc!

Novinky přináší i základní sedan, který pro nový modelový rok dostane nové barvy, otevírání kufru tlačítkem, pro vyšší výbavy briliantové koncovky, malý spoiler a pozměněnou masku.

Mírné změny doznaly čalounící materiály, nová je hlavice řadicí páky a rádia s mp3. Největší aktualitou je nová, vrcholná úroveň výbavy Prestige, odlišená hliníkovými a koženými doplňky, specifickým designem některých detailů a především novým motorem – 1.6 16V 77 kW, určeným výhradně pro Prestige. Nabídne ve srovnání s dvouventilovou šestnáctistovkou výrazně lepší jízdní výkony při stejné spotřebě.

Autoři:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.