Dacia Logan kombi

Dacia Logan kombi | foto: Dacia

Dacia Logan kombi: sedmimístná královna velkoprostoru

  • 313
Nejenom blyštivými supersporty žije Pařížský autosalon, především pro východní trhy je možná nejdůležitější novinkou nová dacia. Logan se prodává po celém světě, má ovšem po čertech nepraktickou sedanovitou karoserii. Rumunsko-francouzská automobilka tento neduh napravila a k Porte de Versailles přijela s kombíkem.

Znovuzrození rumunské Dacie pod názvem Logan se stalo nečekaným superhitem. Koncept praktického prostorného auta, které si na nic nehraje a používá lacinou jednoduchou techniku, došel vyslyšení prakticky po celém světě.

S mimořádným očekáváním nyní přichází další karosářská verze, která je ještě daleko prostornější, převeze až sedm osob a především bude nejspíš za dobrou cenu!

Logan kombi ale není obyčejný kombík, odveze totiž sedm cestujících, má zadní nesymetricky vertikálně dělené křídlové dveře a nečekaně vysokou střechu.

Proto se mu marketéři dacie rozhodli vymyslet speciální označení MCV - Multi ConvivIal Vehicle (convivial = pohostinný angl.). Překvapivě se příliš neliší od konceptu steppe, představeného letos v Ženevě.

Do roku 2009 se modelová řada loganu má rozrůst na šest členů, mimo jiné se objeví dodávka odvozená od právě představeného kombi.

Logan kombi má o více než čtvrt metru (27 cm!) delší rozvor (2905 mm) než sedan a o dvacet centimetrů narostla délka, kombi měří 445, sedan 425 centimetrů. Šířka je 1993 a výška 1674 mm (včetně střešních ližin).

Po B sloupek je až na střechu, stoupající do nezvyklých výšin, všechno při starém, doširoka otevírané dveře pak odkryjí vstup do království velkoprostoru. Obě zadní řady sedadel se dají samozřejmě sklopit a postavit do kolmé polohy. Podlaha obřího kufru přesně zařezává s nákladovou hranou. V pětimístné konfiguraci odveze rumunský stěhovák 700 litrů, se sedmi pasažéry se sveze 198 litrů věcí. Na výlet ve dvou je pak možné vzít dokonce 2350 litrů nákladu.

Na zadní sedačky se nastupuje pohodlně, žádné krkolomnosti od pasažérů konstruktéři nevyžadují. Doslova šokem je nabídka místa na nejzadnějších sedačkách.

Subjektivní dojem říká, že logan pokořil i mnohem větší, sebevědomější a dražší konkurenty. Konečně se dostane na trh auto, ve kterém mají i šestý a sedmý cestující místo pro nohy. I metr devadesát vysoký figurant měl před koleny a nad hlavou dostatek centimetrů místa.

Pohonné jednotky kopírují základní sedan, proto lze i kombi získat s dvěma jednoduchými dvouventilovými čtyřválci Renault 1,4 a 1,6 l o výkonech 55 a 64 kW, případně nově nabízenou šestnáctiventilovou šestnáctistovkou 77 kW. Jediným dieselem v nabídce je 1,5 dCi o výkonu 50 kw.

Vyšší ambice kombi dokazuje standardní montáž ABS a EBD, dvojice airbagů či 15“ ocelových kol. Zajímavě postavená je výbava vyšších verzí, v níž najdeme palubní počítač či dálkové centrální zamykání, nikoliv však rádio.

Na rumunský trh vyrazí logan kombi letos v říjnu, další trhy budou muset počkat do roku 2007.

A lahůdka na závěr: Podle neoficiálních informací česká základní cena loganu kombi nepřesáhne 250 tisíc!

Novinky přináší i základní sedan, který pro nový modelový rok dostane nové barvy, otevírání kufru tlačítkem, pro vyšší výbavy briliantové koncovky, malý spoiler a pozměněnou masku.

Mírné změny doznaly čalounící materiály, nová je hlavice řadicí páky a rádia s mp3. Největší aktualitou je nová, vrcholná úroveň výbavy Prestige, odlišená hliníkovými a koženými doplňky, specifickým designem některých detailů a především novým motorem – 1.6 16V 77 kW, určeným výhradně pro Prestige. Nabídne ve srovnání s dvouventilovou šestnáctistovkou výrazně lepší jízdní výkony při stejné spotřebě.