Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dacia Logan se vrací. Má novou tvář a měla by dostat tříválec turbo

  11:04aktualizováno  11:04
Dacia před osmi lety ohromila Evropu laciným loganem. Zmlsaní motoristé přišli jednoduchému autu na chuť a dnes se "low-cost" modelů neštítí ani ostatní automobilky. Rumunská značka ve vlastnictví Renaultu představí na autosalonu v Paříži obnovený logan i sandero.

Dacia Logan | foto: Dacia

Oba modely dostaly novou palubní desku a nové materiály do interiéru. Hlavní je ale nový vzhled s tváří navazující na Dacii Duster. Obzvlášť u loganu jsou změny výrazné.

Logan i sandero sice lákají hlavně na nízké cenovky, ale jdou s dobou. A tak dostávají multimediální dotykový systém MediaNAV známý z letošní novinky, modelu Lodgy, který se vyrábí v nové marocké továrně. Dalšími novinkami jsou omezovač rychlosti s tempomatem či parkovací senzor.

Dacia také slibuje verze s pohonem LPG montovaným z výroby. Server autoblog.it spekuluje, že by vynovený logan mohl dostat nový devadesátikoňový přeplňovaný tříválec 0,9 litru. V nabídce by měly být ještě čtyřválce 1,6 (benzin) a 1,5 (diesel).

Fotogalerie

Carlos Tavarez, šéf Renaultu, představí obnovený logan se sanderem 27. září v poledne na pařížském autosalonu.

"V České republice je plánované uvedení na trh koncem letošního a začátkem příštího roku," uvádí tisková mluvčí českého zastoupení značek Jitka Skaličková. Pro logan to bude návrat na český trh, verze sedan totiž z ceníku před časem zmizela. K mání je teď jen velké kombi MCV.

Dacia Sandero

Dacia Sandero

Úspěšný projekt

Logan (původně projekt X90) nabízela francouzská automobilka od roku 2004 ve východní Evropě pod rumunskou značkou Dacia a na západě jako Renault. Stojí za zmínku, že Česko mělo být podle původních plánů vlastně nejzápadnějších zemí, kde se mělo jednoduché laciné auto v Evropě nabízet. Nakonec byl logan hitem i ve Francii a Německu.

Po nástupu kulatějšího hatchbacku sandero se začal logan z Evropy postupně stahovat, jinde po světě se ale stále prodává. Někde jako Renault Logan, v Íránu je to Renault Tondar, v Indii Mahindra Verito a třeba v Mexiku slyší na jméno Nissan Aprio.

Velké kombi MCV prodávané od roku 2007, které dalo vzniknout i dodávce nebo pick-upu.



Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Suzuki Jimny přijíždí po 20 letech v novém: je to parádní retro na rámu

Suzuki Jimny

Suzuki v předpremiéře ukázalo první obrázky nové generace teréňáku Jimny, který je nejmenším a nejdostupnějším...

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

BMW má zase superkupé. Českou cenu má zatím jen diesel za 2,7 milionu

BMW 8 2018

BMW začne na podzim prodávat velké luxusní kupé řady 8, která se tak vrací do hry po téměř dvaceti letech, kdy se...

Najdete na iDNES.cz