Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dacia Logan Steppe: Ženevský kombíkový šok

  16:22aktualizováno  17:19
Bleděmodrá karoserie, sedmnáctipalcová kola, diodová přední světla a hlavně kopec sebevědomí, takový je nejpřekvapivější ženevský koncept. Zástupci ostatních automobilek chodí kolem Dacie Logan Steppe potichu se zádumčivým výrazem a raději nic neříkají. Pokud Loganu Steppe v jeho produkční podobě zůstane alespoň něco z toho, čím ohromuje u Ženevského jezera, mají ostatní hráči v kategorii malých aut velký problém. Jeho umírněnější pokračovatel v nabídce Dacie - sedmimístný kombík - vystartuje do prodeje ještě letos.
Dacia Logan Steppe concept

Dacia Logan Steppe concept | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

O tom, že rumunská automobilka chystá verzi kombi, se mluví už několik měsíců.
 
Od slov nebylo pod Karpatami k činům daleko a Renault vycítil obrovský potenciál třídy levných jednoduchých aut. Proč otálet? Kombík loganu tak vyrazí na silnice už letos na podzim.
 
Steppe není jen obyčejným loganem na jehož sedanovitou karoserii se "přilepil" prostor pro kufry tvaru kombíku. První koncept nesoucí znak Dacie designéři ve studiích Renaultu vyšlechtili do podoby lva (auto)salonů. Robustními detaily se poohlíží po SUVčkách, výbavou a ztvárněním interiéru zase míří do zasněžených horských středisek.
 
I s mohutnou zahrádkou se zvláštní přihrádkou na snowboard je steppe vysoký 1,78 metru, na délku má 4, 47 metru, na pohled tak pokukuje po kategorií velkoprostorových aut (MPV). Interiér vychází z klasického loganu, detaily ale připomínají, že jde o koncept. Zvnějšku stojí za pozornost přední xenonové světlomety, složené z diod, směrovka našla své místo v zrcátkách.
 
Konečná verze, která zamíří mezi zákazníky si odpustí sedmnáctipalcové blyštivé ráfky, nástavbu na lyžařské nádobíčko na střeše a LCD displeje vestavěné v hlavových opěrkách předních sedadel, a namísto toho odveze sedm cestujících, případně dva pasažéry a 1,7 metru krychlového zavazadel, které se do kufru  nakládají zadními dvoukřídlými dveřmi.
 
Nabízí se srovnání se Škodou Yeti, který mladoboleslavští představili v Ženevě přesně před rokem. Zatímco na sněžného muže zpod Řípu bude třeba ještě pár let čekat, steppe vyrazí mezi zákazníky ještě letos.
Autoři: ,




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.