Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dacia Logan Steppe: Ženevský kombíkový šok

  16:22aktualizováno  17:19
Bleděmodrá karoserie, sedmnáctipalcová kola, diodová přední světla a hlavně kopec sebevědomí, takový je nejpřekvapivější ženevský koncept. Zástupci ostatních automobilek chodí kolem Dacie Logan Steppe potichu se zádumčivým výrazem a raději nic neříkají. Pokud Loganu Steppe v jeho produkční podobě zůstane alespoň něco z toho, čím ohromuje u Ženevského jezera, mají ostatní hráči v kategorii malých aut velký problém. Jeho umírněnější pokračovatel v nabídce Dacie - sedmimístný kombík - vystartuje do prodeje ještě letos.
Dacia Logan Steppe concept

Dacia Logan Steppe concept | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

O tom, že rumunská automobilka chystá verzi kombi, se mluví už několik měsíců.
 
Od slov nebylo pod Karpatami k činům daleko a Renault vycítil obrovský potenciál třídy levných jednoduchých aut. Proč otálet? Kombík loganu tak vyrazí na silnice už letos na podzim.
 
Steppe není jen obyčejným loganem na jehož sedanovitou karoserii se "přilepil" prostor pro kufry tvaru kombíku. První koncept nesoucí znak Dacie designéři ve studiích Renaultu vyšlechtili do podoby lva (auto)salonů. Robustními detaily se poohlíží po SUVčkách, výbavou a ztvárněním interiéru zase míří do zasněžených horských středisek.
 
I s mohutnou zahrádkou se zvláštní přihrádkou na snowboard je steppe vysoký 1,78 metru, na délku má 4, 47 metru, na pohled tak pokukuje po kategorií velkoprostorových aut (MPV). Interiér vychází z klasického loganu, detaily ale připomínají, že jde o koncept. Zvnějšku stojí za pozornost přední xenonové světlomety, složené z diod, směrovka našla své místo v zrcátkách.
 
Konečná verze, která zamíří mezi zákazníky si odpustí sedmnáctipalcové blyštivé ráfky, nástavbu na lyžařské nádobíčko na střeše a LCD displeje vestavěné v hlavových opěrkách předních sedadel, a namísto toho odveze sedm cestujících, případně dva pasažéry a 1,7 metru krychlového zavazadel, které se do kufru  nakládají zadními dvoukřídlými dveřmi.
 
Nabízí se srovnání se Škodou Yeti, který mladoboleslavští představili v Ženevě přesně před rokem. Zatímco na sněžného muže zpod Řípu bude třeba ještě pár let čekat, steppe vyrazí mezi zákazníky ještě letos.
Autoři: ,


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

Najdete na iDNES.cz