Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dacia není žádná popelka. Její Duster Concept září v Ženevě

  9:43aktualizováno  10:02
Ženeva (Od zvláštních zpravodajů iDNES.cz) Dacia postupuje do automobilové extraligy. Do Ženevy přivezla koncept, za který by se nemusely stydět ani nejrenomovanější značky.

Dacia Duster | foto: Dacia

Dacia, to už dávno není rumunské auto snů bývalého východního bloku, které vám záviděli na dovolené u Balatonu. Je to plnohodnotná značka, jejíž modely jezdí po celém světě.

Na autosalonu ve Švýcarsku chce ukázat, že její designéři umějí malovat i auta, za kterými se otočíte nejen kvůli skvělé ceně a užitné hodnotě.

Dacia Duster

Duster je takové terénní SUV, pokud se jeho pokračovatel dostane do výroby, určitě nebude vypadat tak agresivně a neortodoxně. Už třeba jen proto, že má na jedné straně jedny a na druhé dvoje dveře, které se ještě ke všemu otevírají od sebe a mezi nimi chybí středový sloupek.

Duster je první auto, které vzniklo v laboratořích Dacie v Bukurešti. Je to futuristický rozmáchlý koncept se vším všudy. Auto dlouhé 425 centimetrů stojí na efektních jednadvacetipalcových kolech, má prosklenou střechu a na místě spolujezdce sedí jízdní kolo. Sedadla lze totiž po interiéru variabilně posunovat. Vůz s šířkou 1,64 metru a výškou 149 centimetrů má obří rozvor 2,88 metru. Salámy pneumatik rozměru 245/35 roztáčí konvenční technika: turbodieselový čtyřválec 1,5 litru s výkonem 77 kW a 240 kroutícími newtonmetry. Na sto kilometrů výletničení pak vystačí s 5,3 litru nafty, na svačinu je v kufru 470 litrů místa. Z nuly na stovku vystartuje za 9,6 sekundy.

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.