Dacia Duster

Dacia Duster | foto: Dacia

Dacia není žádná popelka. Její Duster Concept září v Ženevě

  • 37
Ženeva (Od zvláštních zpravodajů iDNES.cz) Dacia postupuje do automobilové extraligy. Do Ženevy přivezla koncept, za který by se nemusely stydět ani nejrenomovanější značky.

Dacia, to už dávno není rumunské auto snů bývalého východního bloku, které vám záviděli na dovolené u Balatonu. Je to plnohodnotná značka, jejíž modely jezdí po celém světě.

Na autosalonu ve Švýcarsku chce ukázat, že její designéři umějí malovat i auta, za kterými se otočíte nejen kvůli skvělé ceně a užitné hodnotě.

Dacia Duster

Duster je takové terénní SUV, pokud se jeho pokračovatel dostane do výroby, určitě nebude vypadat tak agresivně a neortodoxně. Už třeba jen proto, že má na jedné straně jedny a na druhé dvoje dveře, které se ještě ke všemu otevírají od sebe a mezi nimi chybí středový sloupek.

Duster je první auto, které vzniklo v laboratořích Dacie v Bukurešti. Je to futuristický rozmáchlý koncept se vším všudy. Auto dlouhé 425 centimetrů stojí na efektních jednadvacetipalcových kolech, má prosklenou střechu a na místě spolujezdce sedí jízdní kolo. Sedadla lze totiž po interiéru variabilně posunovat. Vůz s šířkou 1,64 metru a výškou 149 centimetrů má obří rozvor 2,88 metru. Salámy pneumatik rozměru 245/35 roztáčí konvenční technika: turbodieselový čtyřválec 1,5 litru s výkonem 77 kW a 240 kroutícími newtonmetry. Na sto kilometrů výletničení pak vystačí s 5,3 litru nafty, na svačinu je v kufru 470 litrů místa. Z nuly na stovku vystartuje za 9,6 sekundy.