Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dacia představuje nové MPV. Zatím jako závodní speciál

aktualizováno 
Stejně jako u terénního dusteru připravila Dacia nové MPV nejprve jako závodní auto pro "ledové" závody Andros Trophy. Novinka se jmenuje Lodgy a měla by rozšířit nabídku rumunské značky o rodinné velkoprostorové auto.

| foto: Renault - Dacia

Produkční podobu MPV lodgy ukáže Dacia v březnu na autosalonu v Ženevě. V každém případě bude sériové auto poněkud větší než závodní Lodgy Glace a jistě bude bez zbytnělých blatníků, nárazníků a nezbytných spojlerů. Hrubé rysy novinky ale už můžeme ze speciálu odečíst.

Fotogalerie

Přední maska je o poznání dynamičtější než u dusteru, spíš připomíná menší Sandero. MPV koncepce není ze soutěžního speciálu příliš patrná, ale to platilo i pro soutěžní duster, který přikrčený ani trochu nepřipomínal zvýšený teréňák. V každém případě má novinka kolmou záď a výrazně ustupující boční linii oken.

Podle výrobce bude produkční Lodgy větší než závodní auto. A nutno podotknout naštěstí, protože lední závoďák má rozvor jen 2,5 metru, což by stěží stačilo na malý hatchback a už vůbec ne na prostorné rodinné auto. I délka čtyři metry je na MPV málo, tak dlouhá je nejmenší Dacia Sandero.

Závodní Lodgy Glace váží jen 950 kilogramů, ale to není příliš důležitý údaj, protože auto nenese nic jiného, než nejnezbytnější agregáty. Ostatně závodní vůz je ve své podstatě jen maketou, která nemá se sériovými vozy mnoho společného. Důležité jsou jen detaily karosérie, které mají upozornit na sériový vůz. Podvozek, agregáty a ostatní vybavení je speciální a vyrobené na míru.

Dacia Lodgy Glace

Podle všeho stojí Dacia Lodgy Glace na modifikovaném podvozku jako předešlý závodní prototyp Duster Glace. Tedy s pohonem 4x4 a natáčením všech kol. Motor je pak skoro stejný, třílitrový atmosférický šestiválec s výkonem 355 koní a točivým momentem 360 Nm. Kola pohání přes šestistupňový automat. Jelikož se seriál Andros Trophy jezdí na ledě, tak nepřekvapí pneumatiky s hřeby.

Na přípravě závodního speciálu se podílelo hned několik firem. Vedle sportovního oddělení Renaultu RST i Tork Engineering, který se postaral o výrobu a firma Sodemo, která připravila motor.

Dacia Lodgy Glace

Za volantem speciálu uvidíme superhvězdu Alaina Prosta, v dalším voze pak bude jezdit i jeho syn Nicolas Prost a Evens Stievenart. První závod letošní sezóny Andros Trophy se pojede první prosincový víkend na ledové dráze známého francouzského zimního střediska Val Thorens.

Dacia se musí hodně snažit. Ač je pravidelným účastníkem soutěže, zatím nikdy v absolutním pořadí seriál nevyhrála. V posledních dvou ročnících se z celkového vítězství radoval Jean-Philippe Dayraut se Škodou Fabia. Předtím po dva roky vévodil seriálu Alain Prost, ovšem ne s dacií ale s Toyotou Auris.

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.