Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Dacia Duster na prvních fotkách. Premiéra bude za dva týdny

  10:43aktualizováno  10:43
Je tu nový Duster. Po sedmi letech se představuje nová generace veleúspěšného SUV. Design i technika vycházejí z předchůdce. Premiéru bude mít na autosalonu ve Frankfurtu 12. září.

„S prodeji přesahujícími dva miliony kusů pod značkami Renault a Dacia se model Duster stal jedním z nejprodávanějších modelů Skupiny Renault,“ uvádí mluvčí českého zastoupení francouzské automobilky Jitka Skaličková. „Dnes je Duster nabízen pod značkami Renault a Dacia na 100 trzích světa.“ Jen pod značkou Dacia se jich za sedm let prodalo přes milion kusů.

Fotogalerie

Design je čistě evoluční, nový Duster navazuje na předchůdce, je tedy výrazný a působí robustně. Automobilka podrobnosti zatím tají, vše důležité prozradí za dva týdny na autosalonu ve Frankfurtu. Jisté je, že opět budou v nabídce provedení s pohonem předních i všech kol.

„Čelní sklo bylo v porovnání se současným modelem Duster posunuto o 100 mm dopředu a má větší sklon. Kabina je díky tomu delší a působí prostorněji,“ uvádí automobilka. Předchůdce měl základní ráfky šestnáctipalcové, nové provedení dostane o palec větší.

Automobilka slibuje větší cestovní komfort díky inovovanému interiéru, kvalitnějším materiálům a hlavně modernější výbavě.

Aktuální Duster (v prodeji od 259 900 korun) se představil v roce 2010, vůz stojí na podvozku staršího provedení Nissanu X-Trail. Podle dostupných informací má tuto techniku využít i nová generace.

Dacia Duster

Aktuální provedení Dacie Duster





Nejčtenější

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf
Nový elektromobil Nissanu má větší dojezd a jen jeden pedál

Japonská automobilka Nissan Motor představuje druhou generaci svého elektromobilu Leaf. Hatchback na baterky má mít větší dojezd, technologii na automatické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.