Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dacia Solenza: první test v ČR!

  19:24aktualizováno  19:24
Na brněnském autosalonu v červnu letošního roku si odbyla světovou premiéru. Úspěšně prošla homologací a minulý týden překročil kamion s první "várkou" vozů české hranice. Jaká vlastně je? Jako vůbec první v ČR přinášíme test nové Dacie Solenza!

hodnocení iDNES 3,4/5

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Dacia můžete koupit
na www.automodul.cz

Za necelých dvě stě tisíc korun lze pořídit automobil, který dokonale pokryje požadavky majitelů dosluhujících "žigulíků" a "stodvacítek". Lze říci, že pro běžné ježdění na našich silnicích a dálnicích  snad není lepšího auta - alespoň co se poměru cena/užitná hodnota týká.

Nedá se předpokládat, že by se Dacia Solenza dostala do centra zájmu zlodějů. Bude-li si majitel dávat pozor a nenechá ve voze různá lákadla pro nenechavce, pravděpodobně si jí "lapkové" nevšimnou. Možná vám ji ani neodřou závistiví sousedi.  

VNĚJŠÍ VZHLED* INTERIÉR A KUFRBEZPEČNOSTMOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Nevýrazný a lehce "archaický" design  je v tomto případě vlastně kladem.

VNĚJŠÍ VZHLED
I když je solenza úplně novým modelem rumunské automobilky (vývoj nové Dacie přišel Renault, který je od roku 1999 jejím vlastníkem, na 40 milionů eur  - cca 1,25 mld. korun) je nutné přiznat, že design automobilů je přeci jen už někde jinde. Hrany a rovné plochy s minimem oblin se sice do tvarů moderních automobilů pomalu vracejí, ovšem ne v "šedém" a minimalistickém pojetí, jaké předvádí právě nová Dacia.

Její kupec však, jak celé zaměření automobilu naznačuje, nevyhledává stylistickou perlu, která bude ozdobou ulice, ve které parkuje. Solenza má být dělníkem, který poslouží k rychlému a levnému  přesunu z místa A do místa B.

Na první pohled Dacia zaujme malou šířkou. Oblé a výrazné boky, které u dnešní produkce přidávají i "nákupním taškám" na robustnosti, se u solenzy nekonají. Vpředu "povytažené" lemy blatníku designéři vzadu nezopakovali. Počinaje A-sloupkem jsou pak její boky téměř ploché a svislé. 

Při čelním pohledu zaujme především velké (NOVÉ!) logo automobilky. Trojúhelníková maska chladiče navazuje na výrazné prolisy na kapotě. K vyváženosti proporcí napomáhají mlhovky integrované do předního nárazníku.



Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Další z rubriky

Kosmický modul BMW má vlastní elektrárnu, zkusili jsme ho úplně vybít

BMW i3s REX

BMW i3 je jednou z ikon elektromobility. Vyrábí se od roku 2013 a ani za pět let neztrácí nic z neobvyklosti svého...

Rošťák ze staré školy up! GTI je nejzábavnějším volkswagenem

Volkswagen UP! GTI

V honbě za co největším výkonem potěší, že stále vznikají auta, která nejsou drtivě rychlá, ale „jen“ svižná, lehká a...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

Najdete na iDNES.cz