Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dacia Solenza: první test v ČR!

  19:24aktualizováno  19:24
Na brněnském autosalonu v červnu letošního roku si odbyla světovou premiéru. Úspěšně prošla homologací a minulý týden překročil kamion s první "várkou" vozů české hranice. Jaká vlastně je? Jako vůbec první v ČR přinášíme test nové Dacie Solenza!

hodnocení iDNES 3,4/5

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Dacia můžete koupit
na www.automodul.cz

Za necelých dvě stě tisíc korun lze pořídit automobil, který dokonale pokryje požadavky majitelů dosluhujících "žigulíků" a "stodvacítek". Lze říci, že pro běžné ježdění na našich silnicích a dálnicích  snad není lepšího auta - alespoň co se poměru cena/užitná hodnota týká.

Nedá se předpokládat, že by se Dacia Solenza dostala do centra zájmu zlodějů. Bude-li si majitel dávat pozor a nenechá ve voze různá lákadla pro nenechavce, pravděpodobně si jí "lapkové" nevšimnou. Možná vám ji ani neodřou závistiví sousedi.  

VNĚJŠÍ VZHLED* INTERIÉR A KUFRBEZPEČNOSTMOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Nevýrazný a lehce "archaický" design  je v tomto případě vlastně kladem.

VNĚJŠÍ VZHLED
I když je solenza úplně novým modelem rumunské automobilky (vývoj nové Dacie přišel Renault, který je od roku 1999 jejím vlastníkem, na 40 milionů eur  - cca 1,25 mld. korun) je nutné přiznat, že design automobilů je přeci jen už někde jinde. Hrany a rovné plochy s minimem oblin se sice do tvarů moderních automobilů pomalu vracejí, ovšem ne v "šedém" a minimalistickém pojetí, jaké předvádí právě nová Dacia.

Její kupec však, jak celé zaměření automobilu naznačuje, nevyhledává stylistickou perlu, která bude ozdobou ulice, ve které parkuje. Solenza má být dělníkem, který poslouží k rychlému a levnému  přesunu z místa A do místa B.

Na první pohled Dacia zaujme malou šířkou. Oblé a výrazné boky, které u dnešní produkce přidávají i "nákupním taškám" na robustnosti, se u solenzy nekonají. Vpředu "povytažené" lemy blatníku designéři vzadu nezopakovali. Počinaje A-sloupkem jsou pak její boky téměř ploché a svislé. 

Při čelním pohledu zaujme především velké (NOVÉ!) logo automobilky. Trojúhelníková maska chladiče navazuje na výrazné prolisy na kapotě. K vyváženosti proporcí napomáhají mlhovky integrované do předního nárazníku.





Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.