Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dacia Solenza: za necelých 200 tisíc Kč!

aktualizováno  6. června 12:03
Pro Dacii, vlastněnou Renaultem, znamená tento automobil to, co před několika lety Felicia pro škodovku - mílový krok. Rozdíl mezi předchozím modelem SuperNova a novou Solenzou dává vzpomenout na porovnávání Favorita a tehdy nové Škody Felicia.
Dacia Solenza

Dacia Solenza - Cena nejlevnější varianty solenzy začíná na 193 tisících Kč. | foto: iDNES.cz

Levný osobní automobil na platformě Renaultu Mégane - to je novinka rumunské automobilky Dacia. Výrobce přichází na evropský trh s vozem, který jako první model značky Dacia nabízí ve výbavě například airbag na místě řidiče nebo posilovač řízení.

Podvozek, motor i převodovka jsou výrobky firmy Renault, která vlastní 98% akcií automobilky Dacia. Skutečnost, že Dacia Solenza má zaujmout na čekém trhu pozici lidového vozu dokazuje i pořizovací cena, která začíná na 193 000 Kč za model v základním provedení.

Dacia nabízí v současné době na českém trhu tři automobily, dva užitkové (PickUp a DoubleCab) a jeden osobní (SuperNova), jehož výroba byla v dubnu ukončena. Důvod je prostý, v současné době již nabíhá výroba nového vozu s názvem SOLENZA. Nový čtyřdveřový vůz má Dacii pomoci zvednout prodeje v severní Africe a ve stření a východní Evropě. Příchod tohoto hatchbacku na český trh je plánován na konec roku 2003.

Solenzu postavenou na platformě Renaultu Mégane bude pohánět osmiventilový čtyřválec Renault s vícebodovým vstřikováním paliva známý z předchozího modelu SuperNova. Motor dosahuje výkonu 55 kW (75 koní) při 5250 otáčkách za minutu a maximálního točivého momentu 114 Nm při 2800 ot/min.

Přestože automobilka podrobnosti o voze zatím tají, můžeme si dovolit některé hodnoty odhadnout na základě informací o modelu SuperNova. Solenza by tedy měla dosahovat maximální rychlosti těsně nad 160 kilometrů v hodině a průměrné spotřeby pod 7 litrů na 100 kilometrů jízdy.

Podle informací, které se redakci podařilo zjistit, by se měl pod kapotou nové Dacie koncem roku 2004 zabydlet i dieselový agregát - konkrétně jeden z "turbodieselů" Renault. V současné době se vedou na toto téma intenzivní jednání mezi oběma automobilkami.

Stáhněte si tapetu Dacie Solenza:




800 x 600

800 x 600

1024 x 768

1024 x 768

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.