Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Daewoo Kalos přijde už v srpnu

  10:27aktualizováno  10:27
Již na autosalonu v Ženevě, dříve než se očekávalo, představil jihokorejský výrobce Daewoo svůj nový model kalos. Příčinou mohou být nejen finanční problémy, ale i poklesy prodejů v Evropě. Vůz kalos, v řečtině "krásný", se v Česku objeví už koncem srpna. K mání bude nejdříve pětidvěřová varianta, která však proti předchůdci lanosu doznala značného zkrácení.
Daewoo Kalos

Daewoo Kalos - Představení sériové verze na autosalonu v Ženevě. | foto: Daewoo

Měří na délku 3860 mm a je tak o celých deset centimetrů kratší než tuzemský konkurent Škoda Fabia. Pětidveřový hatchback se tedy bude hodit především do městského provozu, protože i objem zavazadlového prostoru 200 litrů delší výlety neumožní.


Druhá větší varianta - čtyřdveřový sedan - se v České republice objeví v říjnu a svou délkou 4240 mm i vnitřním prostorem (zavazadelník 320 litrů) osloví zejména mladé rodiny. První motory v nabídce budou dva osmiventilové benzínové motory 1,2 a 1,4 litru o výkonech 71 a 80 koní. Pro následující rok Korejci připravují i moderní šestnáctiventilový zážehový agregát 1,4 litru se sto pěti koňskými silami. Diesel však stále chybí.

Kalos se bude prodávat ve třech stupních výbavy. Cena pro tuzemský trh zatím nebyla stanovena, podle odborníků by se však neměla příliš vzdálit od třísettisícové hranice.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jméno Kalos - tedy řecký výraz, který v překladu znamená "pěkný", dostal do vínku nový model automobilky Daewoo. Novinka se objeví na trhu podstatně dříve, než se původně předpokládalo. Šéfové jihokorejského gigantu zaneprázdněni řešením svízelné finanční situace všechny překvapili, když v Ženevě oznámili záměr prodávat nástupce lanosu již na podzim letošního roku.

S modelem kalosu se Korejci chlubili již na několika výstavách, vždy však šlo pouze o studie. V ženevském Palexpu již ale představili finální sériovou verzi. Podobně jako předchůdce lanos i kalos se bude vyrábět v několika karosářských variantách.

Výroba třídvéřového modelu je zatím nejistá, Daewoo začíná s praktickým pětidveřovým hatchbackem. Silueta této verze je - stejně jako většina nyní vznikajících konkurentů - velice dynamická s maximálně zkrácenou přídí. Touto konstrukcí se designéři snaží získat co nejvíce prostoru v interiéru.

Dle zatím dostupných údajů však nejsou rozměry interiéru žádným zázrakem. Pětidveřový hatchback je o deset centimetrů kratší než Škoda Fabia a proti lanosu se tedy výrazně zmenšil. S délkou 3,86 metru nabídne jen 200 litrů zavazadlového prostoru. Do další karosářské varianty - podstatně delšího sedanu, který měří stejně jako současně prodávaná limuzína lanos (4236 mm), lze umístit 320 litrů bagáže.

Zatím byly zveřejněny informace o dvou motorech. Oba jsou benzínové. První jednotka o objemu 1,2 litru a výkonem 52 kW (71 k) se bude montovat výhradně do varianty hatchback, zatímco agregát 1,4 (59 kW/ 80 k) se objeví ve všech karosářských variantách.

Oba motory mají být dostatečně pružné, ale menší objem jistě svá omezení přinese. Výrobce uvádí maximální rychlost kalosu mezi 150 a 170 kilometry za hodinu, dle konkrétní varianty.

O tom, kde se bude naděje jihokorejské automobilky vyrábět, lze zatím jen spekulovat. Kromě domovské země jistě připadá v úvahu i závod v Polsku.

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.