Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Daewoo Leganza nabízí jen částečný luxus

  11:55aktualizováno  11:55
- Do vyšší střední třídy patří Leganza jen svými rozměry a velkým vnitřním prostorem. K této kategorii automobilů by měla patřit i velká dávka komfortu, luxusu a dobrého dílenského zpracování. Ani jednoho se však Leganze moc nedostává. Evropským limuzínám tak tento vůz konkuruje jen nižší cenou, velké protivníky v boji o zákazníka však má v krajanských automobilkách. Oba konkurenční Jihokorejci - Hyundai Sonata a Kia Clarus - jsou však levnější.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Daewo můžete koupit
na www.automodul.cz

Po usednutí do Leganzy potěší pocit z dostatečného prostoru na všech sedadlech. Ale ještě předtím zarazí řidiče ne zrovna plynulý chod zavírání zadních dveří. Sedadla jsou trochu měkká, ale ne tak, aby z nich při delší jízdě rozbolela záda. Co však ihned nemile překvapí posádku, je kombinace použitých materiálů. Plasty jsou dobré tak do auta za cenu do tří set tisíc korun, Leganza však stojí více než dvojnásobek. Na jednobarevný plast navazuje umělohmotná imitace dřeva, kterou na dveřích doplňují chromované kličky. Vše lze shrnout slovy: návrháři šetřili, kde mohli. Korunu interiéru nasazují dva prvky výbavy, které by měly padnout řidiči do ruky jako ulité, ale není tomu tak. Prvním je volant - ten má tenký věnec a je vyroben z drsného materiálu. Stejně tak tvarování řadicí páky je na hony vzdálené lidské dlani. Nemluvě o ovládání přepínače hodin a venkovní teploty. Titěrná tlačítka aby řidič obsluhoval zápalkou.
Snad nejsolidnější částí Leganzy je její dvoulitrový benzinový motor (jiný v nabídce tuzemského importéra není). Jeho sto třiatřicet koní dává vozu solidní dynamiku při slušné spotřebě. Ta se během testovacích jízd pohybovala mezi osmi a deseti litry benzinu na sto kilometrů. Druhá možnost odpovídá jízdě po městě, za osm litrů na sto kilometrů se s Leganzou dá vyjít na mimoměstských silnicích. Horší už je to s hlukem motoru, který sice není zrovna velký, nicméně u auta vyšší střední třídy se v kabině nenosí. Stejně tak řazení převodových stupňů není neslyšitelné.
Kdo by očekával, že se v Leganze poveze jako paša, bude zklamán. Ještě na krásných rovných vozovkách může mít posádka dojem z luxusu velkého auta, ale na rozbitých domácích silnicích to neplatí. A těch je stále většina. Přejezd přes výmol znamená otřes, na kočičích hlavách není slyšet rádio. Po projetí série zatáček nebo při vyhýbacím manévru se Leganza zase rozvlní. Jen dlouhý rozvor kol zamezí tomu, aby se auto dostalo do smyku.
Prostor pro zavazadla přesně zapadá mezi polovičatá řešení tohoto auta. Na jednu stranu jej lze prakticky zvětšit sklopením zadních sedadel a pak pojme na čtyřdveřovou limuzínu hodně tašek a kufrů. Skutečnost, že víko kufru nemá ani madlo, ani centimetr čtvereční čalounění, jeho kvality sráží opět hodně dolů.
Další kapitolou je bezpečnostní výbava, ale to se týká povšechně jihokorejských vozů. Rychleji než evropské automobilky přišli Korejci s airbagy a ABS ve standardní výbavě. Na druhou stranu boční airbagy a další vymoženosti, jako například automatické nastavování výšky podvozku, zůstávají těmto autům upřeny. K luxusně tvářícímu se autu patří i výbava typu palubní počítač, Leganza jej nezná. Dnes už archaicky působí i separátně ovládaný imobilizér. Zatímco jiné automobilky plní nabídkou mimořádné výbavy celé strany reklamních prospektů, nabízí tuzemský importér pouze tři nadstandardní prvky: klimatizaci, kožené čalounění a automatickou převodovku.
Zatímco značka Daewoo je již na středoevropských silnicích známým pojmem, objevila se na konci září v tiskových agenturách zajímavá zpráva. Daewoo vstoupila na americký trh s cílem "přesvědčit o koupi často přehlížené americké studenty." U těch se podle jihokorejských šéfů firmy zatím jen utváří spotřební chování a preference jednotlivých značek. Studenty zapojila firma i do samotného prodeje aut. Za každý prodaný vůz získají odměnu čtyři sta dolarů a mavíc si budou moci pořídit Daewoo se slevou.

Testovaný vůz

Model

Daewoo Leganza 2,0 CDX

Výkon motoru (kW/k)

98/133

Točivý moment (Nm)

184

Spotřeba (l/100 km) *

11,9/5,9/7,5

Zrychlení 0-100 km/h (s)

12,5

Max. rychlost (km/h)

206

Objem zavazadlového prostoru (l)

400/970
Výbava porovnávaných vozů

Airbag řidič/spolujezdec

ano/ano

ABS

ano

El. stahování předních oken

ano

Centrální zamykání

ano

Klimatizace

45 000

Cena (Kč)

619 000

Design Lagenzy odpovídá současnému trendu.

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
První test v Česku: kombíková Insignia nabízí hodně muziky za dobré peníze

Není nejprostornější ani nejluxusnější, ale Opel Insignia Sports Tourer nabízí spoustu praktických vlastností za cenu, kterou zájemci o velké rodinné kombi...  celý článek

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.