Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Daewoo Nexia: příležitost především pro nenáročné pragmatiky

aktualizováno 
30. 8. 2000 - Daewoo Nexia sice měl premiéru v roce 1995, ovšem jeho kořeny sahají až do začátku osmdesátých let. Vychází z modelu Opel Kadett se všemi jeho chybami a není nic víc než významněji faceliftovaný, už v bývalém socialistickém Československu dobře známý Daewoo Racer... Na zdejším trhu ojetin představuje zboží pro vysloveně konzervativní a pragmatické jezdce, kteří při volbě staršího auta jednoznačně upřednostňují poměr užitné hodnoty a ceny.

Ta ani u nejžádanější z nexií, kterou je čtyřdveřový sedan, v ročníku 1995 obvykle nepřesahuje 110 tisíc a stejné auto z roku 1997, kdy model v nižší střední třídě střídal typ Lanos, bývá za 135 tisíc korun. Hatchbacky jsou levnější - třídveřové o deset tisíc až 15 tisíc a pětidveřové o pět tisíc korun.
Obrovská reklamní kampaň, která v roce 1995 uváděla Daewoo Nexia na evropský trh, už dávno vyčpěla. Zato povzdech německých motoristických odborníků z té doby o tom, že korejští výrobci měli raději investovat do zdokonalení zmíněného automobilu, je dodnes aktuální. Nexia totiž nijak nevybočila ze zažitého hodnocení, podle něhož je značka Daewoo synonymem levné věci. Je typická lacinými a špatně lícujícími plasty, hrubá látka potahů sedadel může připomínat dodávku. Jízdní výkony nejsou nijak mimořádné, jen zřídka lze jezdit se spotřebou pod osm litrů benzinu na sto kilometrů. Předčasně koroduje výfuk, německý TÜV při technických kontrolách zjišťuje i u relativně mladých vozů korozi zásadnější, než u většiny srovnatelných konkurentů. Model Nexia je na chvostu žebříčku TÜV také kvůli závadám na přední nápravě, rezervám v účinnosti zadních brzd a únikům oleje z motoru i převodovky. Z tuzemských zkušeností plyne, že u vozu předčasně odcházejí ložiska v převodovkách, které pak jsou hlučné. Hlavní přednosti vozu spočívají hlavně v jeho jednoduchosti, která dovoluje často i svépomocné opravy. Také náhradní díly a servisní služby patří k levnějšímu v porovnání s jinou zahraniční konkurencí, solidní je prostor zejména v nejvyhledávanějším sedanu. Kvalitní je řízení, potíže nebývají s osvětlením a elektroinstalací. Trvanlivé je brzdové vedení a třecí segmenty brzd. Daewoo Nexia je k mání s osmia šestnáctiventilovými motory o objemu 1,5 litru a výkonech 55 a 66 kilowattů (75 a 90 koní), které se podle názoru odborníků víc odlišují v katalogu než na silnici. V příbuzenstvu vozu je Pontiac Le Mans, který se na zdejší trh dostává za poměrně výhodné ceny z USA a svou často bohatou výbavou včetně klimatizace a dalšího může zlákat mnohého zákazníka. Odborníci však upozorňují, že verze je problematická a odlišná od provedení pro Evropu. Náhradní díly jsou dražší a hůř dostupné, což ruší jednu z nejzásadnějších výhod modelu Daewoo Nexia.

NEJVĚTŠÍ KONKURENTI

Jestliže nejžádanější z Daewoo Nexia - čtyřdveřový tříprostorový sedan - ročníku výroby 1995 stojí zhruba 110 tisíc korun, tvoří mu na trhu ojetin největší konkurenci stejně starý Hyundai Pony rovněž za 110 tisíc korun, Opel Astra za 175 tisíc, Ford Escort za 165 tisíc, Lada Samara za 75 tisíc, Volkswagen Vento za 180 tisíc, Seat Toledo za 160 tisíc, Nissan Sunny za 145 tisíc a Škoda Felicia kombi za 139 tisíc korun. "Mám-li hodnotit zmíněnou nabídku, tak obvykle pro mnohá plus, vlastní vozu domácí produkce, doporučuji Škodu Felicia kombi," říká Tomáš Pánek, šéf nákupu největšího tuzemského bazaru AAA Auto Praha. "Kdo ale má víc peněz, ten asi udělá dobře, když vybere z trojice vento - astra - escort. Osobně bych se asi rozhodl pro Volkswagen Vento, byť má usedlejší design. Daewoo Nexia bych bral jen v případě, že by vůz byl excelentně zachovalý a za velmi příznivou cenu."

MINUSY
- nepřitažlivé renomé
- zastaralá koncepce
- značná ztráta hodnoty pro majitele, který koupil nový vůz
- koroze
- nezajímavé jízdní vlastnosti
- vyšší spotřeba
- lacině vyhlížející interiér
- horší výrobní zpracování
- jen skromně upravený design ve srovnání s předchůdci

PLUSY
- výhodný poměr užitné hodnoty a ceny
- nízká pořizovací cena na trhu ojetin
- malý zájem zlodějů
- jednoduchost, ze které plyne možnost levnějších oprav
- dostupný a cenově výhodný servis a díly
- solidní zavazadlový prostor
- různé úrovně výbavy, možnost automatické převodovky

Daewoo Nexia

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Kia Stinger
Žihadlo s pohonem zadních kol a šestiválcem je tady. Řídili jsme Stinger

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Má pohon zadních kol a pod kapotou podélně uložený benzinový šestiválec. Tahle kia je jedno z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.