Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Daewoo se modlí za konečnou dohodu s GM

  14:01aktualizováno  14:01
Nová nejistota se vznáší nad plánovaným převzetím jihokorejské firmy Daewoo americkým obrem General Motors. V září sice již došlo k předběžné dohodě, čímž zaměstnanci krachující jihokorejské automobilky získali alespoň nějakou perspektivu, nyní se však konečné rozhodnutí amerických šéfů začíná nečekaně oddalovat.

"Potřebujeme více času, čím déle to potrvá, tím lépe," šokoval víceprezident GM John Devine všechny zainteresované a nadobro tak rozptýlil očekávání podpisu smlouvy do konce roku. Slova uklidňující jihokorejskou veřejnost naopak přichází od členů vlády: "Američané jsou již před konečným rozhodnutím, máme jen dva, tři sporné body," nechal se slyšet ministr financí Jin Nyum.

Věřitelé, mezi kterými hraje prim Korea Development Bank, však jsou vyjednáváním korejské vlády unaveni a nutí ji k větším ústupkům. Dle KDB jsou šance na dokončení vstupu GM do konce roku minimální. I ostatní investoři se vyjadřují podobně: "Chceme, aby se transakce uskutečnila co nejrychleji. Nemůžeme si dovolit fiasko," prohlásil Seo Jung-ho ze společnosti Daeah Investment Trust Management.

Tiskový mluvčí korejské automobilky nově prohlásil, že věří v uzavření konečné dohody do konce ledna. Ale v případě, že by k ní nedošlo, jsou zde prý i jiní výrobci. "Není to otázka bytí s GM nebo smrti," nechal se slyšet management Daewa.

Analytici naopak varují, že v případě neúměrného prodlužování jednání nebo dokonce jejich krachu, se ekonomika Jižní Koreje dostane do vážných problémů. Komplikace se mohou přenést i do Egypta, Vietnamu, Polska a dalších zemí, kde se jihokorejské vozy vyvrábí.

Naši severní sousedé trpí tíživou situací automobilky Daewoo již několik měsíců. Varšavský závod propouští, nová továrna na užitkové vozy LD-100 v Lublině nemůže rozjet výrobu - chybí 120 miliónů dolarů. Navíc je polský automobilový trh v krizi, kromě Škody klesá prodej většině automobilek, nejvíce právě Daewoo-FSO.
 

Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.