Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Daewoo Tico ztratil na ceně víc než konkurenti

aktualizováno 
21. 7. 1999 - Maličký Daewoo Tico, jehož dovoz do tuzemska skončil před dvěma roky hlavně kvůli chybějícímu řízenému katalyzátoru, zaznamenal na trhu ojetin cenový propad o poznání větší ve srovnání s jeho jen o trochu rozměrnější konkurencí. Vůz, který v době svojí největší popularity v Česku stál nový kolem dvou set tisíc korun, je po dvou třech letech provozu zhruba na polovině pořizovací ceny. Obchodníci se staršími auty to vysvětlují tím, že si lidé se vším všudy uvědomili, že Tico je ještě menší a slabší, než se od malého automobilu ve skutečnosti žádá.
Daewoo Tico

Daewoo Tico | foto: AAA Auto Praha

Při všech výhodách, jimž dominuje pětidveřová karoserie a hospodárný provoz, totiž potenciální kupci porovnávají malého Korejce s populárnější a přece jen větší evropskou konkurencí. Ta sice bývá za podobnou cenu o něco starší, ale většinou má v nabídce také různě výkonné zážehové i vznětové motory. Daewoo Tico disponuje jenom benzinovou osmistovkou o výkonu 30 kilowattů, maximální rychlostí 143 kilometrů v hodině a zrychlením z klidu na stovku za 17,5 sekundy. Z jeho parametrů je nejpozoruhodnější spotřeba - při rozumném ježdění se pohybuje od čtyř a půl do pěti litrů na sto kilometrů. Za další významnou přednost korejského automobilu lze považovat fakt, že se na zdejší silnice dostal ve značné síle čtyř tisícovek kusů jako nový,a tedy s minimem rizik, která plynou z dovozu starších či havarovaných automobilů z ciziny. Kvůli variabilnímu vnitřnímu prostoru, malým rozměrům, dobrému přístupu do karoserie a relativně malým finančním nárokům na provoz a údržbu se o automobil ve značné míře zajímali také invalidé. A konečně - starší Tico se velmi často k prodeji nabízí jako málo jeté, s dvaceti tisíci až třiceti tisíci kilometry na kontě. Vůz vycházející ze Suzuki Alto a představený již v roce 1988 má nízkou úroveň pasivní bezpečnosti. Je hlučný, o málo výkonném motoru nemluvě. K jeho dalším slabým místům patří horší výrobní zpracování, vrzající karoserie, nelícující plasty v kabině a k opotřebení náchylná přední náprava. V začátcích dovozu do Česka mívaly Daewoo Tico problémy se špatnou kabeláží k zadním světlometům. Náhradní díly na Tico patří k nejlevnějším z dovážených a oficiální dealeři je nabízejí v následujících cenách - přední nárazník: 2285 korun, přední blatník: 1440 korun, přední světlomet: 2415 korun, chladič: 3660 korun, čelní sklo: 3780 korun, brzdové destičky: 680 korun. Nástupcem modelu Tico je Daewoo Matiz, jehož obliba na zdejším trhu je rovněž značná.


Autor:


Témata: Daewoo, Suzuki


Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Škoda Superb 1,8 TSI Style...
Škoda Superb 1,8 TSI Style...

r.v. 2016, naj. 47 365 km, benzín
639 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.