Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Daewoo Tico ztratil na ceně víc než konkurenti

aktualizováno 
21. 7. 1999 - Maličký Daewoo Tico, jehož dovoz do tuzemska skončil před dvěma roky hlavně kvůli chybějícímu řízenému katalyzátoru, zaznamenal na trhu ojetin cenový propad o poznání větší ve srovnání s jeho jen o trochu rozměrnější konkurencí. Vůz, který v době svojí největší popularity v Česku stál nový kolem dvou set tisíc korun, je po dvou třech letech provozu zhruba na polovině pořizovací ceny. Obchodníci se staršími auty to vysvětlují tím, že si lidé se vším všudy uvědomili, že Tico je ještě menší a slabší, než se od malého automobilu ve skutečnosti žádá.
Daewoo Tico

Daewoo Tico | foto: AAA Auto Praha

Při všech výhodách, jimž dominuje pětidveřová karoserie a hospodárný provoz, totiž potenciální kupci porovnávají malého Korejce s populárnější a přece jen větší evropskou konkurencí. Ta sice bývá za podobnou cenu o něco starší, ale většinou má v nabídce také různě výkonné zážehové i vznětové motory. Daewoo Tico disponuje jenom benzinovou osmistovkou o výkonu 30 kilowattů, maximální rychlostí 143 kilometrů v hodině a zrychlením z klidu na stovku za 17,5 sekundy. Z jeho parametrů je nejpozoruhodnější spotřeba - při rozumném ježdění se pohybuje od čtyř a půl do pěti litrů na sto kilometrů. Za další významnou přednost korejského automobilu lze považovat fakt, že se na zdejší silnice dostal ve značné síle čtyř tisícovek kusů jako nový,a tedy s minimem rizik, která plynou z dovozu starších či havarovaných automobilů z ciziny. Kvůli variabilnímu vnitřnímu prostoru, malým rozměrům, dobrému přístupu do karoserie a relativně malým finančním nárokům na provoz a údržbu se o automobil ve značné míře zajímali také invalidé. A konečně - starší Tico se velmi často k prodeji nabízí jako málo jeté, s dvaceti tisíci až třiceti tisíci kilometry na kontě. Vůz vycházející ze Suzuki Alto a představený již v roce 1988 má nízkou úroveň pasivní bezpečnosti. Je hlučný, o málo výkonném motoru nemluvě. K jeho dalším slabým místům patří horší výrobní zpracování, vrzající karoserie, nelícující plasty v kabině a k opotřebení náchylná přední náprava. V začátcích dovozu do Česka mívaly Daewoo Tico problémy se špatnou kabeláží k zadním světlometům. Náhradní díly na Tico patří k nejlevnějším z dovážených a oficiální dealeři je nabízejí v následujících cenách - přední nárazník: 2285 korun, přední blatník: 1440 korun, přední světlomet: 2415 korun, chladič: 3660 korun, čelní sklo: 3780 korun, brzdové destičky: 680 korun. Nástupcem modelu Tico je Daewoo Matiz, jehož obliba na zdejším trhu je rovněž značná.


Autor:


Témata: Daewoo, Suzuki

Nejčtenější



Další z rubriky

Nová čínská škoda v plné parádě: Kamiq představili ambasádě v Pekingu

Škoda představila na českém velvyslanectví v Pekingu nové městské SUV pro...

Potvrzeno. Nové městské SUV ze škodovky určené pouze pro čínský trh ponese název Kamiq. Automobilka Škoda Auto jej v...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

VIDEO: Hasič popisuje, jak se rozstřihává auto

Hyundai Tucson upravený pro výcvik hasičů

Sloupek čelního skla pod střechou, ten prostřední kousek nad horním úchytem bezpečnostního pásu, ty se stříhají taky. A...

Škoda Fabia combi 1,4 16V 63kW
Škoda Fabia combi 1,4 16V 63kW

r.v. 2011, naj. 210 700 km, benzín
87 200 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz