Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Daihatsu Charade šetří provozní náklady

aktualizováno  29. srpna 13:51
Model Charade představila automobilka Daihatsu již v roce 1977. V současné době se v autobazarech vyskytují nejčastěji vozy třetí generace. Nabízejí spolehlivost a vyžadují pouze nízké provozní náklady.

 

HISTORIE MODELOVÉ ŘADY * MOTORY * KLADY A ZÁPORY * ZÁVADY

 

 

HISTORIE MODELOVÉ ŘADY
Druhá generace automobilů Daihatsu Charade přišla na trh v roce 1983. Roku 1989 byl proveden facelift karosérie a o tři roky později byla na trh uvedena třetí generace. V roce 1994 spatřila světlo světa nová karosérie se stupňovitou zádí, o dva roky později byla představena již čtvrtá generace vozů Charade.

V autobazarech jsou nejčastěji k vidění automobily třetí generace, a právě tato řada vozů Charade byla poprvé představena v České republice. Zájemci o tento automobil mohou volit ze tří variant karosérie - třídveřový nebo pětidveřový hatchback a čtyřdveřový sedan.

Přední náprava je typu McPherson s pomocným rámem, zadní náprava je víceprvková. Model Charade se může pochlubit poměrně bohatou výbavou, do které patří i posilovač řízení, centrální zamykání, či elektrické ovládání oken. Čtvrtá generace Daihatsu Charade dostala do základní výbavy ABS a airbag řidiče. Hatchback nabízí zavazadlový prostor o objemu 205 litrů, s možností sklopení zadních sedadel. Tím se zvětší zavazadelník na 505 litrů. Čtyřdveřový sedan disponuje prostorem pro zavazadla o objemu 345 litrů.

MOTORY
Třetí generace vozů byla vybavována třemi pohonnými jednotkami. Motory o objemu 1,3; 1,5 a 1,6 litru. Automobily čtvrté generace dostaly agregáty o objemu 1,3 a 1,5 litru. Nejslabší pohonná jednotka má objem 1,3 litru a výkon 55 kW (75 k).




Témata: Daihatsu


Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.