Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Daihatsu Charade: vůz pro úspornou i dravou jízdu

  15:58aktualizováno  15:58
-
Charade měl premiéru v roce 1977 a časem si získal hlavně řidiče dvojího ražení: šetřílky, kteří chtěli jezdit se spotřebou kolem pěti litrů, a potom recesisty, kteří v maličkém a nenápadném autě rádi pokořili kolegy za volanty větších vozů. Obojí totiž umožňovaly litrové tříválce buď úspornějšího řešení v benzinové i dieslové verzi, nebo s výkonným turbem, který auto žene rychlostí až 185 kilometrů v hodině. I další čtyřválcové motory 1,3 ,  1,5 a 1,6 litru mají solidní parametry.
Charade je od roku 1996 na zahraničních trzích k mání již ve čtvrté generaci, ovšem v tuzemsku se nový - jako ostatní modely Daihatsu - od zrušení oficiálního zastoupení neprodává. A jestliže se na zdejším trhu ojetin objevuje, jde většinou o vozidla dovezená jako použitá či havarovaná ze zahraničí. Proto je třeba prověřit kvalitu klempířské opravy a také správnou funkci bohatší elektroniky.
Právě fakt, že jako nový není Daihatsu Charade v tuzemské nabídce, ceny ojetin snižuje, neboť motoristé mají pro budoucnost obavy z případných komplikací se sháněním drahých náhradních dílů a servisu. Modely první generace z konce sedmdesátých a z první poloviny osmdesátých let stojí od 20000 do 50000, druhá generace, která měla premiéru v roce 1988, se nabízí za částky kolem 70000. Zakulacené typy následujících provedení od roku 1993 lze sehnat za 130000 až 140000.
Daihatsu Charade je průměrný ve statistikách výskytu závažných technických závad jen ve starší věkové kategorii do jedenácti let, mladší vozy jsou vždy lepší, než je průměr ostatních osobních aut. Německý TUV oceňuje zvláště kvalitní zavěšení kol, pevné řízení a odolné brzdové vedení. Naopak kritizuje korodující či praskající výfuk již po čtyřech letech provozu. Zadní brzdy mívají problémy s účinností už u tříletých automobilů. U dlouhodobě proháněných "nadupaných" litrových vozů s turbem praskají hlavy motorů, což odborníci považují víc za důsledek extrémní služby než za výrobní bolest. Malé úsporné diesly je perspektivní kupovat zhruba do sta tisíc kilometrů, po dalších padesáti tisících s nimi bývají potíže.

Daihatsu Charade mívá potíže s účinností brzd a s předčasně korodujícím výfukem. U zvlášť namáhaných vozů s turbem praskají hlavy motorů.

Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Autofotka týdne: První auťák má ve třech letech, jezdí s ním Newcastlem

Brit Keith Mitchell vyrobil pro svého tříletého syna funkční elektrickou...

Keith Mitchell z britského Newcastlu je otec roku: svému tříletému synovi Oscarovi postavil k narozeninám dokonalou...

Autovychytávky: Dominik bojuje s horkem, lednici nakonec ocenili chodci

Otestovali jsme autochladničku. Posloužila i jako krámek se zmrzlinou

Lednice původně určená do kufru auta se dá využít i jinak, redaktor iDNES.cz Dominik Vršanský to vyzkoušel. Největší...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Najdete na iDNES.cz