Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Daihatsu Charade: vůz pro úspornou i dravou jízdu

  15:58aktualizováno  15:58
-
Charade měl premiéru v roce 1977 a časem si získal hlavně řidiče dvojího ražení: šetřílky, kteří chtěli jezdit se spotřebou kolem pěti litrů, a potom recesisty, kteří v maličkém a nenápadném autě rádi pokořili kolegy za volanty větších vozů. Obojí totiž umožňovaly litrové tříválce buď úspornějšího řešení v benzinové i dieslové verzi, nebo s výkonným turbem, který auto žene rychlostí až 185 kilometrů v hodině. I další čtyřválcové motory 1,3 ,  1,5 a 1,6 litru mají solidní parametry.
Charade je od roku 1996 na zahraničních trzích k mání již ve čtvrté generaci, ovšem v tuzemsku se nový - jako ostatní modely Daihatsu - od zrušení oficiálního zastoupení neprodává. A jestliže se na zdejším trhu ojetin objevuje, jde většinou o vozidla dovezená jako použitá či havarovaná ze zahraničí. Proto je třeba prověřit kvalitu klempířské opravy a také správnou funkci bohatší elektroniky.
Právě fakt, že jako nový není Daihatsu Charade v tuzemské nabídce, ceny ojetin snižuje, neboť motoristé mají pro budoucnost obavy z případných komplikací se sháněním drahých náhradních dílů a servisu. Modely první generace z konce sedmdesátých a z první poloviny osmdesátých let stojí od 20000 do 50000, druhá generace, která měla premiéru v roce 1988, se nabízí za částky kolem 70000. Zakulacené typy následujících provedení od roku 1993 lze sehnat za 130000 až 140000.
Daihatsu Charade je průměrný ve statistikách výskytu závažných technických závad jen ve starší věkové kategorii do jedenácti let, mladší vozy jsou vždy lepší, než je průměr ostatních osobních aut. Německý TUV oceňuje zvláště kvalitní zavěšení kol, pevné řízení a odolné brzdové vedení. Naopak kritizuje korodující či praskající výfuk již po čtyřech letech provozu. Zadní brzdy mívají problémy s účinností už u tříletých automobilů. U dlouhodobě proháněných "nadupaných" litrových vozů s turbem praskají hlavy motorů, což odborníci považují víc za důsledek extrémní služby než za výrobní bolest. Malé úsporné diesly je perspektivní kupovat zhruba do sta tisíc kilometrů, po dalších padesáti tisících s nimi bývají potíže.

Daihatsu Charade mívá potíže s účinností brzd a s předčasně korodujícím výfukem. U zvlášť namáhaných vozů s turbem praskají hlavy motorů.

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.