Charade je od roku 1996 na zahraničních trzích k mání již ve čtvrté generaci, ovšem v tuzemsku se nový - jako ostatní modely Daihatsu - od zrušení oficiálního zastoupení neprodává. A jestliže se na zdejším trhu ojetin objevuje, jde většinou o vozidla dovezená jako použitá či havarovaná ze zahraničí. Proto je třeba prověřit kvalitu klempířské opravy a také správnou funkci bohatší elektroniky.
Právě fakt, že jako nový není Daihatsu Charade v tuzemské nabídce, ceny ojetin snižuje, neboť motoristé mají pro budoucnost obavy z případných komplikací se sháněním drahých náhradních dílů a servisu. Modely první generace z konce sedmdesátých a z první poloviny osmdesátých let stojí od 20000 do 50000, druhá generace, která měla premiéru v roce 1988, se nabízí za částky kolem 70000. Zakulacené typy následujících provedení od roku 1993 lze sehnat za 130000 až 140000.
Daihatsu Charade je průměrný ve statistikách výskytu závažných technických závad jen ve starší věkové kategorii do jedenácti let, mladší vozy jsou vždy lepší, než je průměr ostatních osobních aut. Německý TUV oceňuje zvláště kvalitní zavěšení kol, pevné řízení a odolné brzdové vedení. Naopak kritizuje korodující či praskající výfuk již po čtyřech letech provozu. Zadní brzdy mívají problémy s účinností už u tříletých automobilů. U dlouhodobě proháněných "nadupaných" litrových vozů s turbem praskají hlavy motorů, což odborníci považují víc za důsledek extrémní služby než za výrobní bolest. Malé úsporné diesly je perspektivní kupovat zhruba do sta tisíc kilometrů, po dalších padesáti tisících s nimi bývají potíže.
Daihatsu Charade mívá potíže s účinností brzd a s předčasně korodujícím výfukem. U zvlášť namáhaných vozů s turbem praskají hlavy motorů. |