Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Daihatsu stačí na sto kilometrů 1,39 litru benzinu

  21:50aktualizováno  23. listopadu 10:59
Japonská automobilka Daihatsu není v kraji pod Řípem příliš známá - po krátkém působení na našem trhu se v polovině devadesátých letech stáhla. Samotný výrobce ale po českých řidičích nesmutní a pilně pracuje na technických lahůdkách. Po dvoutaktním ekologickém dieselu se představuje třímístný sporťák, který vystačí s 1,4 litru benzinu na 100 kilometrů.

Koncept představený na tokijském autosalonu nese označení UFE-III. Třímístné kupé jako by právě vyjelo ze světa Star Treku.

Vše se do krajnosti podřídilo aerodynamice. Zadní kola jsou zakrytovaná, na karoserii z uhlíkových vláken nenajde obtékající vzduch jedinou ostrou hranu.

Sedadla ve velkoryse prosklené kabině byla rozmístěna podle schématu 1+2. 1,2 metru vysoké auto se chlubí koeficientem aerodynamického odporu (Cx) 0,168.

Tvůrci navrhli karoserii tak, aby napodobila profil křídla; kromě minimálního odporu vzduchu je výsledkem i přítlak, který se stoupající rychlostí narůstá.

Prosklená kopule se vyklopí až po výrazný sloupek za sedadlem řidiče a otevře přístup dovnitř.

Hybridní pohon obstarává 660 kubických centimetrů spalovacího prostoru, rozdělených mezi tři válce zážehového agregátu, spolu se dvěma elektromotory. Auto pak na sto kilometrů jízdy vystačí s 1,39 litru benzinu.

Za asketickou spotřebou 3395 mm dlouhého a 1475 mm širokého auta (rozvor činí 2170 mm) stojí také minimální hmotnost 440 kilogramů a speciální šestnáctipalcové pneumatiky rozměru 115/65.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Ford Tourneo Custom 2,0 TDCi ...
Ford Tourneo Custom 2,0 TDCi ...

r.v. 2017, naj. 24 122 km, diesel, 1. majitel
762 784 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.