Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

DaimlerChrysler hlásí vysoké tržby

  16:09aktualizováno  16:09
Německá automobilka DaimlerChrysler bude mít v letošním roce vyšší tržby, než původně předpokládala. Firma totiž začala registrovat zvýšenou poptávku po automobilech, zatím ale není jisté, zda budou tržby vyšší než v loňském roce, kdy činily asi 153 miliard eur. Informovala o tom agentura Reuters.Vozy CHRYSLER za mimořádné ceny ZDE!

"Tržby budou vyšší, než jsme původně předpovídali, protože je nad očekávání vyšší i prodej," prohlásil v rozhovoru s agenturou Reuters finanční ředitel Manfred Gentz. Zlepšovat se ve druhém pololetí mají i hotovostní toky a tím i finanční stabilita firmy, doplnil Gentz.

DaimlerChrysler je pátým největším výrobcem automobilů na světě, firma ale původně předpovídala, že tržby v letošním roce klesnou asi o deset miliard eur. Hotovostní toky, které jsou už tradičně ukazatelem finančního zdraví podniků, se zlepšují právě díky růstu prodeje.

Gentz nicméně odmítl předpovědět, jakého zisku by společnost mohla v letošním roce dosáhnout. Výsledky za třetí čtvrtletí firma oznámí 23. října, už ve druhém čtvrtletí ale výsledky byly lepší než odhady analytiků. Firma to tehdy zdůvodnila tím, že se americká divize Chrysler vrátila k zisku dříve.

DaimlerChrysler zatím nepředpokládá, že by v příštích třech až pěti letech prodal podíl v evropském výrobci letecké techniky EADS. "V dohledné době to pro nás nepřipadá v úvahu," prohlásil Gentz. Automobilka má sice takovou strategii, že se zbavuje svých podílů ve firmách, které nesouvisejí s hlavní činností, v případě
EADS je ale podle Gentze situace jiná. 

Podle Gentze se zatím nedá čekat, že by Deutsche Bank prodala svých asi 12 procent akcií, které v automobilce drží. Banka sice uvedla, že se bude zbavovat podílů v průmyslových společnostech, nicméně zatím nestanovila žádný pevný harmonogram prodeje. Druhým největším akcionářem automobilky DaimlerChrysler je stát Kuvajt, zvýšení jeho podílu ale Gentz zatím nepředpokládá.

Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.