Přípravy na Dakar skončily. Modrobílý tým už odeslal stroje i proviant

  16:43aktualizováno  16:43
Dakar 2018 startuje 6. ledna, nadcházející ročník je čtyřicátý. Na start se tentokrát postaví čtyřicet Čechů, což je rekordní účast. Velkou výpravu na jubilejní ročník pořádá také ostřílený závodník a manažer Ervín Krajčovič.

Modrobílé zbarvení je pro MRP již tradiční. | foto: Jan Altnerpro iDNES.cz

Svůj modrobílý tým MRG představil v holešovickém motorkářském doupěti Klasick Wheels, závodní stroje a další výzbroj pak odeslal do Peru.

Češi patří na Dakaru mezi silně zastoupené země a tým MRG zde hraje v zastoupení České republiky s největším počtem startujících strojů prim. MRG startuje na Dakaru popáté a v zatím nejpočetnějším složení skládajícím se ze tří motocyklů a dvou čtyřkolek.

Nadcházející ročník závodu startuje v Peru a pokračuje přes Bolívii do Argentiny. Účastníky rallye čeká celkem 14 etap. Právě úvodní část v Peru bude velmi náročná a bude zřejmě nelítostným sítem, které startovní pole silně pročistí. V MRG si to plně uvědomují, a proto nepodcenili přípravu. 

Tým MRG pro Dakar 2018

Milan Engel (KTM 450 RR) má za sebou velké úspěchy. Byl 25x mistrem ČR Enduro a Cross Country, reprezentoval ČR na Šestidenní (2x zlato). Dakar 2016 nedokončil, v závěru soutěže odstoupil ze 17. místa. Poslední ročník 2017 dokončil po problémech za očekáváním na 34. místě. V letošním ročníku by rád zúročil své zkušenosti a dojel v první dvacítce.

Jacopo Cerutti (Husquarna 450 RD) - tento Ital je jediným zahraničním jezdcem v českém týmu. Má velké zkušenosti především v enduru a na při své premiéře na Dakaru 2016 se umístil na skvělém 12. místě. Poslední ročník bohužel kvůli zranění po pádu nedokončil. Letos by rád navázal na rok 2016.

Jan Veselý (KTM 450 RR) je nejzkušenějším jezdcem týmu. Má zkušenosti i z mnoha jiných soutěží a Dakar zažil poprvé i jako mechanik továrního týmu. Jako jezdec pojede už poosmé, ale poprvé v kategorii Malles Motos. V této kategorii se musí spoléhat jen sám na sebe. K dispozici bude mít jen jednu bednu náhradních dílů a sám si musí vystačit i jako mechanik. Honza se na závod těší a podle svých slov konečně zažije ten pravý Dakar.

Tomáš Kubiena (Hawk690) má mnoho zkušeností z mezinárodních závodů a ví, jak chutná vítězství na takových soutěžích. Při svém premiérovém startu na letošním Dakaru odstoupil po technických problémech ze skvělého 8. místa. Věří, že i díky zkušenostem z uplynulého ročníku je nyní dobře připraven, a rád by dojel v první desítce.

Olga Roučková (Yamaha YFM 700) je nováčkem nejen v týmu, ale i na Dakaru. Má za sebou úspěšnou sezonu, letos se na své čtyřkolce Yamaha stala jako první žena v celé historii FIM Europe Baja mistryní Evropy. Křehká závodnice podřídila přípravě na Dakar vše. Ráda by letos sbírala zkušenosti a podívala se do cíle závodu.

Trénink v Maroku

Především kvůli náročnému začátku v Peru se letos zúčastnili rallye v Maroku, která je svým charakterem podmínkám v Peru podobná. Tato soutěž podrobila techniku i jezdce velké zkoušce, ve které obstál celý tým na výbornou.

Dakarské dobrodružství si ještě více okoření nejzkušenější jezdec týmu Jan Veselý účastí v kategorii Malles Motos. V ní se musí spoléhat jen sám na sebe. K dispozici bude mít jen jednu bednu náhradních dílů pro svou KTM 450 RR a sám si musí vystačit i jako mechanik. Jednou z výrazných tváří mezi jezdci MRG je Olga „Ollie“ Roučková, která je první ženou z ČR startující na Dakaru na čtyřkolce.

První etapa dakarské rallye startuje až 6. ledna, ale technika už směřuje do Peru, a proto jsou veškeré přípravy u konce. To se netýká jen závodních speciálů, ale i pěti doprovodných vozidel a proviantu, který s sebou tým veze.

Český tým je podporován především českými firmami, a to nejen finančně, ale i materiálně.

„Na strojích týmu najdete z české produkce například výfukové systémy RP tuning, brzdové destičky Goldfren, řetězy ČZ Chain. Jako každý rok pojedou závodníci v osvědčeném oblečení českého výrobce PSI–Hubík, který nám toto oblečení dodává nejen na míru, ale samozřejmě i vyvinuté přímo pro podmínky tohoto závodu,“ uvádí pro iDNES.cz Ervín Krajčovič.

Fotogalerie

Podle slov manažera týmu jsou tito dodavatelé do Dakaru zapáleni stejně jako tým a produktům zahraničních značek se nejen vyrovnají, ale často je v některých aspektech i překonávají.

Podle Krajčoviče je z celého týmu cítit obrovské nadšení a týmový šéf po letech trpělivého sbírání zkušeností doufá v dobrý výsledek. 

Autoři:

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Sklad, kde vládne chaos, řídí centrální mozek. Víme, jak funguje

Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi

Do Boleslavi dorazí denně 200 kamionů s 28 tisíci autodíly. S uložením tolika věcí pomáhá umělá inteligence. V...

Další z rubriky

Nové dvoukolové Formule 1 mají křídla a přes 215 koní

Novinka Ducati Panigale V4R

Vývoj materiálů, technologií a elektroniky stále posouvá hranice dnešních sportovních motocyklů. Za půl milionu si...

VIDEO: Sedmdesát let stará čezeta šlape jako hodinky

ČZ 125 A

Svezení na sedmdesátileté motorce vyžaduje fištrón a úctu: žádný kvalt, hezky s rozvahou. Kochací jízda zapomenutými...

Nářadí na šestidenní: souboj dvou a čtyřtaktů

To nejhorší mají za sebou. Češi po pátém dni stále sedmí

Na Mezinárodní motocyklové šestidenní soutěži ISDE se v posledních letech startuje ve stejných hlavních objemových...

Najdete na iDNES.cz