Dakarská rallye na vlastní kůži a v trabantu? Proč ne!

  14:29aktualizováno  14:29
Sledujete z pohodlí své pohovky souboj Monsieur Dakara se saharským pískem a říkáte si, že byste také chtěli ochutnat vzrušení, radost i beznaděj, kterou na maratónské trase z Paříže do Dakaru zažívá? Není nic jednoduššího! Sežeňte druhého do party a můžete vyrazit.

Závodní speciál? Žádný strach, tým inženýrů a mechaniků shánět ani platit nemusíte.

Pořizovací cena vašeho vítězného stroje nesmí podle pravidel Plymouth Dakar rallye přesáhnout 100 liber.

V "klasickém" rallye nejde jen o výkon vozu, ale především o jeho výdrž. A v rallye vraků to platí dvojnásob.

Nevadí, že se váš speciál doplazí do cíle šnečí rychlosti, hlavně když sedm tisíc kilometrů do hlavního města Senegalu přežije. A "stodvacítku" zná každý správný Čech do posledního zarezlého šroubku.

S čím z Plymouth do Dakaru vyrazit?
Nejšetřivější sáhnou po Škodě 120, které se stávající majitel rád zbaví i zadarmo. Marnotratníci se plácnou přes kapsu a pořídí pouštního sysla polské provenience - Fiat 126p "Maluch"

Tajný tip: Co zkusit velblouda...?

Za vším stojí Julian Nowhill, v dospělém životě distingovaný britský makléř v obleku na míru, v tom druhém milovník dálek a motorů. Legendární závod, který před čtvrtstoletím vymyslel Thierry Sabine, se mu však zdál až příliš "učesaný" a "naleštěný". Pro méně majetné milovníky dobrodružství vymyslel Plymouth Dakar rallye.

Atmosféru dřevních dob dakarské rallye prvních ročníků bez doprovodných vozidel a jištění z vrtulníku okusíte až do morku kostí. Vytlačte z hloubi garáže reznoucí vzpomínku na své řidičské začátky nebo přemluvte souseda, ať vám za "metr piv" přenechá vrak, co překáží před domem, a hurá do Dakaru.

První a nejzákladnější pravidlo závodu (při pohledu na startovní pole spíše odyssey) je hodnota závodního speciálu: nesmí přesáhnout 100 liber (přibližně 4500 korun). Druhé pravidlo také slibuje velkou zábavu: do připrav auta na závod nesmíte investovat více než dalších 15 liber (asi 700 korun). 

***

Více informací na oficiálních stránkách Rallye Plymouth Dakar

***

Stačí, když váš speciál vydrží cestu tam. Nazpátek se všichni startující vrací ledadlem. Plymouth rallye má totiž také humanitární rozměr. Auta, která "přežijí", se vydraží v aukci a výtěžek jde ve prospěch obyvatel oblastí, které rallye vraků postihne. Co na to říká africká příroda, kterou vraky oblažují unikajícím olejem a dýmem z výfuku, který se dá krájet, se Evropané, kteří by za likvidaci vraku museli doma ještě zaplatit, raději neptají.

Tváří v tvář (ne)cestám afriky, se rozdíly ve výkonu, velikosti a kategorii auta smazávají. Švédská ocel volva, vedle aristokratické nadřazenosti mercedesu a lidovosti golfu druhé generace. V konfrontaci s nástrahami dakarské rallye jsou si všichni rovni.

Pravou perlou jednoho z ročníků byl bakelitový zázrak z DDR - Trabant. S nejoriginálnějším rallyeovým speciálem však startovala stáj "Creamy treats" dvou bratrů z Michiganu. Maratón absolovovali se starou zmrzlinářskou dodávkou. V parnu sahary přeci přijde zmrzlina k chuti.

Čtěte také: S nebezpečím musím počítat

(Karel Loprais a jeho tatrovka)

Závodní speciál Rallye Plymouth Dakar připravený ke startu

Autoři: ,


Nejčtenější

Šéf VW ztratil nervy. Varuje před elektromobily a ohrožením autoprůmyslu

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu...

Šéf VW Diess se bouří proti WLTP a emisním limitům EU. Hřímá, že válečné tažení proti automobilům ohrozí existenci...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



ČR zkusí odbočení na červenou. Inspiruje se u Němců, ti ho možná zruší

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Když někteří němečtí dopravní experti slyší o zelené šipce, vidí rudě. Pozůstatek z dob NDR, který se z východního...

ANALÝZA: Elektromobilita poleze do peněz všem, výrobcům, státu i lidem

Nabíjení elektromobilu Renault Twizy

Elektrifikace aut nás nemine. Vozidla na baterie tu jsou s námi dlouho jako ta se spalovacím motorem, ale prosadit se...

Nejslavnější československý motocykl vznikl ilegálně a předběhl celý svět

Jawa 250 Pérák na dobovém prospektu

Ač tomu dnes nic nenasvědčuje, tak Československo bývalo svého času motocyklovou velmocí. A za náš nejslavnější...

Další z rubriky

Velká automobilová loupež aneb Za vším hledej ženu

Benz Patent Motorwagen verze III., vyrobeno v roce 1888

Bertha Benzová už toho měla dost. Její manžel Carl sice sestrojil první automobil poháněný benzinovým motorem, ale...

Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

VIDEO: Jak šel čas s pařížským autosalonem, který slaví 120 let

Jak šel čas s pařížským autosalonem

Pařížský autosalon je nejstarší a nejslavnější automobilovou přehlídkou světa. První se konal před 120 lety. Podívejte...



Najdete na iDNES.cz