Diskuze
Stopařův přízrak a zatopené mosty: 22 tajemství prokleté D1
Děkujeme za pochopení.
J36o72s36e78f 87P27a22l72a78t40a
10-15 mrtvých za rok, kdyby byly dálnice na všech hlavních tazích, ubylo by i mrtvých na cestách.
Kolik už to stálo za těch 20 let životů, neschopnost našich politiků postavit dálnice?
R18o16m38a34n 36S78t25o32n95e30k
Spiš je to neschopnosti řidiču kteři odmitaji dodržovat zakladni pravidla silničniho provozu
L63u49k62á24š 19S68v29o81b15o87d90a
Cela rekonstrukce dalnice je jedna velka ostuda. Nove useky drncaji uplne stejne jako ty stare co je prelestili frezou
J42o27s80e93f 32P24a73l46a89t58a
Navíc celou stavbu měli začít až po dokončení dálnice Hradec-Mohelnice, aby byla možnost opravované úseky objet.
Ale ne - oni za plného provozu staví novou D1
J82a62n 51S76e15m49i39k
ten dvoupatrovy most u humpolce je paradicka....vubec jsem netusil, a ta zajimava historie!
jinak jen drobnost ohledne zabehle terminologie:
"Protektoratni dalnice" je dost nepresny termin a troche "hanici" prvni pokus o dalnici u nas.
Dalnice byla vyprojektovana za prvni republiky, jen penize a otrebny ve 30. letech byly presmerovany na stavbu pohranicnich opevneni.
Pripravne prace konecne zacali uz po Mnichovu kdy diky situace se finance mohly presmerovat na stavbu.
To ze se realne zacala dalnice stavet az za Protektoratu byla shoda nahod, podobne jako treba zmena rizeni na pravou stranu- vse bylo uz naplanovano v danych terminech za 1. resp. 2. republiky
M76a60r22e85k 20F22l69e28k96a40č
První dálnici jak správně píšete, projektoval už tomáš Baťa,
F67r90a49n75t87i57š40e13k 63K51a85d15l70e65c
Teď jste mě, autore, hluboce naštval: kapacita restaurace U rybiček není taková, abyste zval další a další davy na návštěvu! Už nyní je zde po celý den a večer přeplněno a čekací doby na jídlo jsou dlouhé... Příště prosím napřed myslete, a potom teprve pište. Vypadá to, že po D1 na Prahu nejezdíte moc často, jinak byste Rybičky nemohl v tomto článku zmínit!
F14r10a47n60t64i66š67e17k 22O12s14t27r91ý
A to ještě nevíte, že na 120. km ve směru na Prahu jsou ve svodidlech tři pozlacené nýty.
J25a43n 22K29r35k
"roku 1539 ... spustil palbu, při které zahynulo devět lidí". a potom, ze cestovani casem neexistuje! (kde by jinak sedlak vzal na zacatku 16.stoleti takovou palebnou silu)
I66r52e87n20a 31K89r32o90u61p46o68v22á
Palbu nespustil sedlák, ale zhrzený kupec. Kupci měli zbraně a uměli s nimi zacházet, jinak by toho moc nenaobchodovali, bývali oblíbeným terčem lupičských band. A na bohaté selské svatbě se také nějaká ta střená zbraň vyskytovala, generování nejrůznějšíh hluku, včetně střelby, bylo součástí každé větší svatby. Takže to tam klidně mohlo vypadat jako u OK corralu, navíc s vyšší účastí.
A52d35r21i15a53n40a 10M65i40l59l50e18r92o76v20á
"Městská legenda" :D bravo, Google translator, který se stále více podílí na psaní článku, opět nezklamal. Novináři, ze se nestydite.
F15r20a85n70t14i72š91e72k 30O25s41t72r25ý
"Městská legenda" se používá.
T87o81m87á59š 83K58u46c30h89a94ř
"který nemá obdobu ani v obou velkoměstech" No teda, my tady v Brně se dmeme pýchou. Brno nazváno velkoměstem..
I když, možná měl autor na mysli Humpolec.
M70i12c22h62a94l 16P12i78n26d54j78a26k
Me ucili na ZS, ze velkomesto je kazde mesto nad 100 tisic obyvatel, takze je to defakto kazda vetsi dira
T79o75m75á63š 48K59r62a89i88n22a
Článek pěkný, jen si dovolím upozornit na nepřesnost hned v první větě:
"Dnes už měří celá D1 z Prahy až na polské hranice za Ostravou 376 kilometrů..."
Bohužel, D1 není dodnes dokončena (pomineme-li průběžné změny trasy a budeme-li počítat, dle přeznačení, původní D47 za pokračování D1). Sice, z Prahy do Ostravy vede čtyřproudá silnice, dokonce dnes i značená jako dálnice, ale úsek z Vyškova do Olomouce a Lipníku n.B. je D46 a D35, kde D46 je opravdu dálnicí jen podle nového Ťokova názvosloví.
D1 v úseku Lipník - Přerov je momentálně ve výstavbě a výstavba zbylých 10 km úseku Přerov - Říkovice je ve hvězdách - momentálně se tam objevují jacýsi chránění parazité či co...
P66e84t76r 57N71e89c34h43a40n89i25c24k24ý
Zajímavé problémy dětí země. Křečci pod dálnicí jsou chránění, ale privátní obora v chráněné oblasti a nezřízená těžba (na soutoku Dyje a Moravy na trojmezí SK/ČR/A) to se nikdo neozve
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami
Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...