Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dálnice D47 napříč Ostravskem bude o rok dřív

  12:57aktualizováno  14:02
Ředitelství silnic a dálnic oznámilo, že zprovozní část dálnice D47 už v roce 2007. Řidiči se tak dočkají nových 17 kilometrů o rok dřív, než se původně plánovalo. Získají tak průtah Ostravou a trasu až po Bohumín.

D47 dokončuje úsek k Bohumínu. Ilustrační foto. | foto: Jan KarásekMF DNES

Podle odhadů Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) projede v roce 2010 ostravským úsekem dálnice D47 přes 40 tisíc vozů denně.

"Kromě finančních nákladů si stavba vyžádala nasazení více než deseti tisíc pracovníků, kteří se po celou dobu na výstavbě podílejí," uvedl šéf ŘSD Petr Laušman.

Dálnice D47 se po svém dokončení spojí s D1 a získá stejné označení. Následným napojením na polskou A1 se budou moci řidiči dostat až do Gdaňsku, který leží na severu Polska. Celá dálnice D1 z Prahy k česko-polským hranicím bude měřit celkem 377 kilometrů.

V roce 2008 budou následovat úseky mezi Lipníkem nad Bečvou a Ostravou. Ministerstvo dopravy chce co nejdříve získat územní rozhodnutí o úseku z Bohumína k česko-polské hranici.

Celkové náklady na výstavbu dálnice dosáhnou částky 57 miliard korun. "S ohledem na to, jak komplikovaná stavba dálnice D47 je, tak je to částka na stejné úrovni jako u jiných staveb dálničních komunikací v České republice," doplnil Laušman.

Jako nejproblematičtější úsek vidí část z Bohumína na hranici s Polskem, kde stále chybí územní rozhodnutí. "Chceme s příslušnými orgány iniciovat co možná nejrychlejší vyřešení majetkoprávních a ekologických otázek, aby se mohlo začít stavět a celá dálnice tak byla dokončena," doplnil šéf ŘSD.

Právě kvůli navýšení rozpočtu iniciovala senátorka Jitka Seitlová vznik kontrolní komise. D47 totiž měla původně přijít na padesát miliard včetně přípravných prací. Stát kvůli tomu vydal dluhopisy. - více zde

Autoři: ,




Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.