Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dálnice obepne Prahu za deset let

aktualizováno 
Třiaosmdesát kilometrů dlouhá dálnice, která obkrouží hlavní město, nemusí být celá postavena ani za deset let. Podle představ z šedesátých let přitom její podstatná část měla být v provozu už dávno. Obchvat uleví Jižní spojce, jeho část od Černého Mostu do Březiněvsi je však hudbou budoucnosti.

Estakáda - Dvoukilometrová estakáda přes údolí u Radotína spojí dva tunely. | foto: Vizualizace: SUDOP

MAPA BUDOUCNOSTI:
jak bude doprava vypadat za 20 let

SPECIÁL: Budoucnost Prahy s bohatou galerií vizualizací

Dnešní obrázek popojíždějících kamionů po Jižní spojce by měl být minulostí již za pět let.

K úseku dálničního obchvatu Prahy mezi Slivencem, Třebonicemi, Řepy a Ruzyní, po kterém mohou řidiči projet již dnes, se do roku 2010 má přidat celá jižní část od Slivence přes Lahovice, Vestec, Jesenici až k dálnici D1.

„Tato trasa, stejně jako severní úsek u Suchdola je pro nás prioritou,“ řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Hoření.

Ve Slivenci se rychlostní komunikace napojí modrobílým mostem přes Slavičí údolí, zavrtá se do tunelu, který vyústí na druhé straně na radotínském svahu. Na tunel naváže dlouhá mostní estakáda, která překlene současné sklady u Chuchle i Strakonickou ulici, s níž vytvoří obrovskou dálniční křižovatku.

Podle jedné z úvah města by se na stavbu tohoto dlouhého mostu měl použít štěrk a písek z blízkosti radotínského přístaviště a vzniklé plochy, které by zalila podzemní voda, by sloužily k rekreaci Pražanů. Dálniční most se poté bude mírně zvedat až k ústí tunelu v Komořanech. Silnice se na povrch dostane u Cholupic, povede k Jesenici, kde se překříží se začátkem budoucí dálnice D3 na České Budějovice.

Po rychlostní silnici pak auta pojedou dále až k obci Herink, kde bude velká křižovatka s dálnicí D1. „Další trasa směrem ke Štěrboholské radiále není až tak prioritní. Počítáme, že se začne stavět po roce 2010, a myslím, že ode dneška za deset let již bude postavená,“ řekl Hoření.

Řidiči se zde napojí na dnes již fungující úsek k Černému Mostu. Stavba další části okruhu nad Vinoří a Třeboradicemi je opět hudbou budoucnosti. Tento úsek, který se napojí na dálnici směrem na Teplice, by se měl stavět jako poslední. Zatím se uvažuje předběžně o začátku stavby po roce 2010.

V té době by však měl být hotový poslední úsek dálničního obchvatu města, který povede od Březiněvsi přes Suchdol až k Ruzyni. Této části dálnice má dominovat ojedinělý most přes Vltavu. Auta v něm netradičně pojedou ve dvou protisměrných patrech.

ESTAKÁDA: Dvoukilometrová estakáda přes údolí u Radotína spojí dva tunely.

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.