Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Od ledna se může zrychlit na části silnic první třídy z 90 na 110

  11:57aktualizováno  11:57
Začátkem roku 2016 by mohla na některých silnicích prvních tříd začít platit vyšší povolená rychlost 110 kilometrů v hodině místo dosavadních 90 km/hod. Počítá s tím nové pojetí dálniční sítě, v jehož rámci budou téměř všechny rychlostní silnice zahrnuty mezi dálnice druhé kategorie.

O zvýšení rychlosti v konkrétním úseku rozhodne příslušný kraj | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

„Formálně tím přibude 450 kilometrů dálnic,“ uvádí ministerstvo dopravy. O zvýšení rychlosti v konkrétním úseku však rozhodne až příslušný kraj.

Úřad změnu kategorií v rámci dálniční sítě chystal od roku 2013. Platit mají i nové dopravní značky. „Nové pojetí dálniční sítě přinese jednodušší značení a větší komfort pro řidiče díky zvýšení na 110 km/h na vybraných úsecích silnic 1. třídy,“ vysvětluje mluvčí ministerstva Tomáš Neřold.

Může se hodit

Chcete se prohánět novým autem? Vyberte si z nabídky nových vozů nebo ojetých vozů v klidu domova na Automodul.cz.

Zvýšení rychlosti by se mohlo podle ministerstva dopravy týkat například silnice spojující Hradec Králové s Pardubicemi, z Ústí nad Labem na Bílinu a Most a Chomutov nebo silnici spojující Liberec a severočeskou Chrastavu. Tyto úseky nicméně ministerstvo dopravy pouze vytipovalo. O zvýšení rychlosti v konkrétním úseku rozhodne příslušný kraj.

Úseky silnic první třídy, na kterých bude platit vyšší rychlost, tedy 110 kilometrů za hodinu, budou podle ministerstva označeny modrou značkou se symbolem vozidla, která v současnosti označuje silnici pro motorová vozidla. Dálnice tak do budoucna budou označeny piktogramem dálnice na zeleném pozadí. Přeznačení komunikací by mělo podle ministerstva dopravy vyjít na zhruba čtyři miliony korun.

Kromě značek označujících dálnice začne od nového roku platit rovněž řada nových dopravních značek. Mezi nimi je například cedule upozorňující na zvýšený pohyb chodců, doplňková cedulka označující jezdce na kolečkových bruslích nebo na vozítku segway. Chystá se i například značka označení emisní zóny nebo cedule upozorňující na výskyt a pohyb jiných zvířat než jen vysoké zvěře a skotu (o nových značkách čtěte zde)

Autoři: ,




Nejčtenější

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Další z rubriky

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.