Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dálniční kupony opět platí až do konce ledna

aktualizováno 
Je to návrat k tomu, na co byli motoristé léta zvyklí. Dálniční kupony pro letošní rok platí až do konce ledna.

Dálniční známka pro rok 2008 - Na dálničních známkách pro rok 2008 je chybně "do 3,5 tun". | foto: iDNES.cz

A naopak - známky na rok 2008 si mohou řidiči do svého auta nalepit už nyní, aniž by jim hrozila při jízdě po dálnici pokuta, že jedou "na černo“.

Ale přesně před rokem byla situace úplně jiná. Poslanci totiž na poslední chvíli odmítli prodloužit platnost kuponů, které loni mimořádně platily jen do 31. prosince.

Na přelomu roku se navíc nedaly dálniční známky téměř nikde koupit. Část prodaných známek zase nešla nalepit na čelní sklo. Vyvolalo to obrovské zmatky. Policisté navíc hned od začátku ledna netolerovali, že někdo platný kupon nemá.

"Loni to byla mimořádná situace, která souvisela se zaváděním mýtného. Nyní už známky platí tak, jak byli lidé zvyklí. Tedy do konce ledna následujícího roku,“ řekl včera mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

Změny za hranicemi Řidiče také nemusí znepokojovat, jestli se pro ně něco nezměnilo v dopravních předpisech. Na českých silnicích pro ně zůstává všechno při starém.

Zbystřit by ovšem měli ti, kteří se chystají v lednu do Rakouska. Od Nového roku zde totiž začne platit nové pravidlo, které stanovuje, že všichni řidiči musí mít na svém autě v období od 1. listopadu do 15. dubna povinně zimní pneumatiky.

Nasazené je musí mít, pokud projíždí po silnici, která je zcela zasněžená, zledovatělá nebo na ní leží rozbředlý sníh. Za jízdu bez zimních pneumatik hrozí pokuta 35 eur.

Ještě o 5 eur tvrdší postih hrozí řidičům, kteří se vydají do centra většiny velkých německých měst a nebudou mít speciální nálepku, že sem mohou vjíždět.

Známka není omezena tím, odkud člověk pochází, ale tím, zda jeho auto je technicky v pořádku. Pro vydání známky stačí, když na německých správních úřadech předložíte platný technický průkaz.

Autoři: , ,




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.