Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dálniční raketa je na stovce za 4,6 s: superkombík Audi RS6

aktualizováno 
Audi RS6 je po dlouhém čekání konečně tady. 580koňový kombík s motorem od Lamborghini doplněným dvěma turbodmychadly bude aspirovat na nejrychlejší výletní a nákupový speciál světa.

Audi RS6 Avant | foto: Audi

Nejmladší vnouče legendární RS2, která na začátku 90. let přivezla nápad vyrábět ostrá Audi, dostalo pod kapotu notně upravený desetiválec 5,2 litru, který známe z S6 a S8 a hlavně z Lamborghini Gallardo.

Narozdíl od nich kombinuje přímý vstřik benzinu do válců ještě s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Řadit bude šestistupňový automat tiptronic. Pro zajímavost: Motor váží 278 kilogramů.

Všechna čtyři kola roztáčí 580 koní (426 kW), 650 kroutících newtonmetrů rozjede tenhle ingolstadtský expres z nuly na stovku za 4,6 sekundy, dvousetkilometrové rychlosti dosáhne za dalších 10,3 sekundy. Elektronika zachytne ručku tachometru v rozletu na 250kilometrové rychlosti.

Systém quattro rozděluje sílu  desetiválce v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Elektronicky řízený podvozek Dynamic Ride Control nabízí tři stupně nastavení podvozku podle momentálního stupně řidičského zapálení pilota. Mimo jiné omezuje náklony v zatáčkách a mění tuhost tlumičů.

Maximálních 580 koní výkonu, nabízených mezi 6250 a 6700 otáčkami, je o 100 víc než kolik má nejnovější Porsche 911 Turbo, 50 navíc oproti Porsche 911 GT2 a Lamborghini Gallardo Superleggera a víc než 120 koní navrch oproti osmiválci 6,2 AMG od Mercedesu. Předchůdkyně RS6 měla 450 koní, později o třicet víc.

Maximální kroutící moment je k mání mezi 1500 a 6250 otáčkami. S udávanou průměrnou spotřebou 13,9 l/100 km ale bude v "eReS-šestce" jezdit asi jen pár asketů.

Za příplatek budou 2025 kilogramů těžkou raketu se čtyřmi kroužky na čele zpomalovat karbokeramické brzdy s kotouči o průměru 420 milimetrů vepředu a 356 mm vzadu. Sériové pneumatiky mají rozměr 255/40R 19, za příplatek jsou 275/35R20.

V Německu bude mít cenovku 101 tisíc euro. Do prodeje vyrazí v dubnu příštího roku. K vidění bude ale už příští týden ve Frankfurtu na autosalonu.

V roce 1993 přifrčela RS2 pouze v kombíkovém provedení, také tentokrát bude praktičtější z karoserií A6 v nabídce dříve. V kterém jiném autě svezete až 1660 litrů nákupu dvěstěpadesát? BMW M5 má problém. Nová střela z Ingolstadtu ji asi hodně potrápí...

Audi RS6 AvantAudi RS6 AvantAudi RS6 Avant



Audi RS6 AvantAudi RS6 AvantAudi RS6 Avant



Audi RS6 AvantAudi RS6 AvantAudi RS6 Avant




Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.