Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Celoroční dálniční známka už se v září nevyplatí

aktualizováno 
Pokud jste si pořídili nové auto, nebo potřebujete z jiného důvodu koupit novou dálniční známku, roční už si nekupujte. Nevyplatí se to.

Dálniční známky 2015 | foto: iDNES.cz

Celoroční kupon pro automobily s hmotností do 3,5 tuny stojí 1 500 korun. Platnost letošních známek skončí 31. ledna 2016. Ale roční dálniční známka platí také už v posledním měsíci předchozího roku.

Od 1. prosince tedy bude možné využívat známku pro rok 2016. Pro ty, kdo budou od září potřebovat na nové auto dálniční známku, už je tedy výhodnější kupovat měsíční kupony po 440 korunách. Za září, říjen a listopad totiž zaplatí celkově 1 320 korun.

Známky jsou ke koupi mimo jiné na poštách a benzinkách. Použití zpoplatněné komunikace bez platné známky může být v blokovém řízení pokutováno do výše pěti tisíc korun a ve správním řízení až do výše 100 tisíc korun.

Úseky zpoplatněné pozemní komunikace, které jsou označeny dodatkovou tabulkou „Bez poplatku“, nebo tabulkou „Bez časového poplatku a mýtného“, lze užít vozidlem bez nalepeného kuponu.

Známky změní podobu

Dálniční známky pro příští rok prošly největší proměnou za svoji existenci. Kromě výměny barev změnil Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) i jejich tvar. Jedním z důvodů je i jejich padělání v minulosti.

Tvary známek se budou lišit podle toho, zda jde o dálniční kupon na rok, měsíc nebo deset dní. „Zároveň jsme ve spolupráci se Státní tiskárnou cenin použili nové ochranné prvky, abychom zabránili padělkům,“ vysvětlil ministr dopravy Dan Ťok.

Starý známý tvar čtverce bude mít měsíční známka, nejprodávanější roční známka bude ve tvaru kolečka. Desetidenní bude mít podobu trojúhelníku. Více čtěte zde

Známky však čekají nejspíš poslední dva roky existence. Pak je nahradí kamery.

Trendem, který pravděpodobně dorazí i do Česka, je ovšem takzvané výkonové zpoplatnění dálnic i pro osobní vozidla, tedy klasické mýtné, u kterého platí motoristé za ujeté kilometry.





Nejčtenější

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Další z rubriky

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.