Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Celoroční dálniční známka už se v září nevyplatí

aktualizováno 
Pokud jste si pořídili nové auto, nebo potřebujete z jiného důvodu koupit novou dálniční známku, roční už si nekupujte. Nevyplatí se to.

Dálniční známky 2015 | foto: iDNES.cz

Celoroční kupon pro automobily s hmotností do 3,5 tuny stojí 1 500 korun. Platnost letošních známek skončí 31. ledna 2016. Ale roční dálniční známka platí také už v posledním měsíci předchozího roku.

Od 1. prosince tedy bude možné využívat známku pro rok 2016. Pro ty, kdo budou od září potřebovat na nové auto dálniční známku, už je tedy výhodnější kupovat měsíční kupony po 440 korunách. Za září, říjen a listopad totiž zaplatí celkově 1 320 korun.

Známky jsou ke koupi mimo jiné na poštách a benzinkách. Použití zpoplatněné komunikace bez platné známky může být v blokovém řízení pokutováno do výše pěti tisíc korun a ve správním řízení až do výše 100 tisíc korun.

Úseky zpoplatněné pozemní komunikace, které jsou označeny dodatkovou tabulkou „Bez poplatku“, nebo tabulkou „Bez časového poplatku a mýtného“, lze užít vozidlem bez nalepeného kuponu.

Známky změní podobu

Dálniční známky pro příští rok prošly největší proměnou za svoji existenci. Kromě výměny barev změnil Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) i jejich tvar. Jedním z důvodů je i jejich padělání v minulosti.

Tvary známek se budou lišit podle toho, zda jde o dálniční kupon na rok, měsíc nebo deset dní. „Zároveň jsme ve spolupráci se Státní tiskárnou cenin použili nové ochranné prvky, abychom zabránili padělkům,“ vysvětlil ministr dopravy Dan Ťok.

Starý známý tvar čtverce bude mít měsíční známka, nejprodávanější roční známka bude ve tvaru kolečka. Desetidenní bude mít podobu trojúhelníku. Více čtěte zde

Známky však čekají nejspíš poslední dva roky existence. Pak je nahradí kamery.

Trendem, který pravděpodobně dorazí i do Česka, je ovšem takzvané výkonové zpoplatnění dálnic i pro osobní vozidla, tedy klasické mýtné, u kterého platí motoristé za ujeté kilometry.





Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Iveco Daily 40C18 hydr.ruka...
Iveco Daily 40C18 hydr.ruka...

r.v. 2009, naj. 143 000 km, diesel
640 090 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.