Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další BMW do lehkého terénu: X0 exkluzivně na iDNES.cz

aktualizováno  13:30
BMW je synonymem pro požitek z jízdy, lhostejno mluvíme-li o motorkách nebo autech. Nový model motorkářského BMW demonstruje, jak silné je pojítko mezi motocyklovou a automobilovou částí této mnichovské značky. Nové lehké nářadí pro motorkáře dostalo nejmodernější technologii, kterou BMW chystá uvést především do aut v rámci boje se spotřebou a emisemi. Redakce iDNES.cz dostala jako jediná na světě s předstihem oficiální fotky nového modelu X0!

Vzpomínáte? Před čtyřmi lety si BMW zvolilo brněnský autosalon pro světovou premiéru stávající řady pět (ČTĚTE ZDE). Díky skvělým prodejním výsledkům a silné pozici značky na našem trhu se BMW rozhodlo ukázat nový model opět nejdříve Česku. Protentokrát vidí české publikum poprvé na světě nejnovější model označený X0, který míří za milovníky motocyklů.

BMW naplánovalo uveřejnění fotek na úterních 16:00 (jak bývá u značky zvykem). iDNES.cz ale dostalo povolení uveřejnit podobu nového motocyklu ještě před skončením informačního embarga.

Představení naživo proběhne v průběhu léta. Pro prezentaci nového modelu výrobce vymyslel zcela nový přímý model prodeje. X0 se bude prezentovat na náměstích velkých měst a v obchodních centrech, klasické motosalony BMW protentokrát vynechá. Také proto, že milánský motoveletrh se koná až koncem září a BMW chce s X0 stihnout leště letošní letní sezonu.

Značka chce novým strojem zdůraznit silné provázání s automobilkou BMW. Jméno proto odkazuje na stále oblíbenější sportovně-užitková auta (SUV), která se v nabídce spřízněné automobilky skvěle zabydlela. Nejposlednější autonovinka − model X6 − je toho zářným důkazem.

Nutno poznamenat, že X0 na fotografiích je čistokrevný salonní model do terénu. Svým jménem se hlásí k oblíbeným SUV, na fotografování si ale obul slušivější silniční pláště.

BMW X0BMW X0BMW X0



 


X ve jménu značí potlačené terénní sklony lehkého modelu. 0 zase zdůrazňuje nulové emise.

V rámci boje s ekologickou zátěží, které spalovací motory znamenají pro životní prostředí, se BMW dostalo asi nejdál ze všech světových výrobců. Novou převratnou technologii HPT (Human Power Technology) přináší do sériové výroby právě X0. Stoupající cena paliv a rostoucí tlaky evropských regulačních úřadů na snižování emisí pravděpodobně způsobí, že tento zdroj energie bude časem využívat stále více aut a motorek.

"HPT je naší nadějí do budoucnosti, vyjadřuje technologický náskok značky," píše se v tiskové zprávě. Prozatím jde automobilka BMW cestou tzv. "downsizingu", tedy zmenšování objemů svých pohonných jednotek a jejich osazování turbodmychadly, která "naženou" chybějící koně. A právě k nule, kterou má novinka v názvu, tento trend pravděpodobně časem dospěje.

Motocyklový výrobce předpokládá, že i díky minimalizovaným nákladům na provoz, jednoduchému ovládání a kompaktním rozměrům půjde BMW X0 na dračku. Prý s ním také konstruktéři počítali při návrhu nového velkého SUV X6 a do zavazadlového prostoru umístili speciální úchyty na X0.

Na X0 mohou jezdit i nezletilí motorkáři. Za historický úspěch lze považovat dohodu s vládami všech členských zemí EU a Švýcarska, která zaručuje, že pro řízení X0 nemusíte mít řidičské oprávnění. "Vyšli nám vstříc právě díky pokrokové technologii HPT," říká zdroj z firmy, který nechtěl být jmenován. Negativem je naopak fakt, že díky malému výkonu s X0 nemůžete na dálnice a silnice prvních tříd.

Prémiová značka se protentokrát rozhodla překvapit cenou nového modelu. Podle neoficiálních pramenů se má pohybovat na úrovni čínské konkurence. "Rozvíjející trhy jsou pro nás nadějí pro budoucnost. Chceme tedy nabídnout kvalitní výrobek na cenu, která by měla odradit i nekalou konkurenci," uvádí BMW s narážkou na nepovedené čínské kopie jejího velkého SUV X5. Čtěte více...

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Harley-Davidson 2018
Harleye budou jezdit líp. Změny pro novou éru nejsou jen kosmetické

Ikonická americká značka vždy těžila z tradice a své dlouhé historie a k modernizacím přistupuje hodně opatrně. Pod označením Next Custom Revolution...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.