Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další čínské auto v Česku má dočasné jméno Berlina

  19:01aktualizováno  21:30
Nečekaně se v Česku objevilo další auto z Číny. Malý sedan parkuje na holešovickém výstavišti na výstavě Autoshow pod jménem Berlina. Novinka prý bude stát pod 360 tisíc korun, prozrazuje zástupce automobilky. Jméno se prý ještě bude měnit.

Čínský vůz Berlina | foto: iDNES.cz

Čínský sedan Berlina je k vidění na stánku Martin Motors v levém křídle Průmyslového Paláce. Čínské auto má v Praze evropskou předpremiéru.

Společnost Martin Motors nefiguruje na oficiálním seznamu vystavovatelů Autoshow. Pravděpodobně jde o stejnou firmu, která před několika týdny uvedla na český trh čínský terénní vůz CEO.

Tehdy ovšem ještě pod jménem Lum-Oris. Stejně se podle internetových stránek Autoshow jmenuje společnost, která má stánek číslo 39 na holešovickém výstavišti pronajatý.

Představení berliny je tedy velkým překvapením. Společnost jménem Martin Motors prodává automobily čínské provenience už několik let na italském trhu, odtud také pravděpodobně pochází jméno auta. Berlina označuje italsky auto typu sedan (s tříprostorovou karoserií). Na stánku na holešovickém výstavišti ovšem zdůrazňují, že se jméno a specifikace vozu bude ještě upravovat.

Pohledný sedan s benzinovým motorem 1,6 litru pohánějícím přední kola a pětistupňovou převodovkou se podle zástupců dovozce dostane na trh velmi brzo. Motor splňující evropskou emisní normu Euro 4 má výkon 85 kW a maximální kroutící moment 149 Nm. Udávaná maximální rychlost je 186 km/h a zrychlení z nuly na stovku zvládne auto za 10,5 sekundy. Průměrně bude z 51litrové nádrže odčerpávat 6,8 litru naturalu na sto kilometrů.

Berlina s pohotovostní hmotností 1155 kilogramů (celková je 1580) je 4,37 metru dlouhá, 170 centimetrů široká a 1475 mm vysoká. V kufru odveze až 630 litrů zavazadel.

Čínská berlina je ve skutečnosti auto známé jako Lifan 520.

"Lifan 520 byl poprvé představen na regionální výstavě ve městě Chongqing v březnu 2005," říká Peter Homola, rakouský novinář, který se zabývá automobilovým průmyslem. "Sériová výroba se začala v prosinci 2005. Ve výrobě byla použita část výrobního zařízení převzatého z automobilky FAW Hainan Motor, což je dřívější partner Mazdy."

Lifan 520 je na trhu jako sedan a hatchback, k mání je i verze se slabším motorem 1,3. "V Rusku, kde se prodává jako Lifan Breez, je vůz montován v malé automobilce Derways," říká automobilový odborník Peter Homola. "V nejbližší době by se měla rozběhnout sériová výroba modelu Lifan 320 (připomíná Mini) a sedanu Lifan 620, který je vetší nez model 520," doplňuje.

V sériové výbavě Lifanu 520 alias Berliny má být protiblokovací systém ABS, airbag řidiče a spolujezdce, dálkově ovládané centrální zamykání, kožený interiér, kožená sedadla a kůží potažený volant s řadicí pákou, mlhovky, sklopná zadní sedadla, loketní opěrka, elektricky ovládaná okna všech dveří, manuální klimatizace, audio-video systém DVD, AUX vstup + 6 reproduktorů, sledování tlaku v pneumatikách. Cenu prozatím dovozce neprozradil. Určitě má být ale nižší než 360 tisíc korun.

Vedle berliny stojí na stánku také dva exempláře Shuanghuan CEO. Čínský terénní vůz před nedávnem zakázali prodávat v Německu, protože se příliš podobá BMW X5. Více o falešném BMW X5 najdete zde





Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Škoda Superb 1,8 TSI Style...
Škoda Superb 1,8 TSI Style...

r.v. 2016, naj. 47 365 km, benzín
639 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.